Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 december 2006

Blivande mammor-fika!

Av grodis - 7 december 2006 15:33

Ikväll ska jag på fikadejt med några tjejer. Vissa av dem har jag träffat förut, andra är nya ansikten för mig. Ska bli jättespännande och trevligt!Det är ett s k "vänta-barn-från-andra-sidan-jorden-fika"! då vi alla är någonstans i adoptionsprocessen. :-) Ska bli jättespännande att få höra allas berättelser och erfarenheter och jag gissar att det kommer tåras ögon även ikväll... *hormonstinn... eller är det PMS?*

 
 
Ingen bild

Fixo

7 december 2006 15:55

Det låter ju helmysigt! Vad kul att ni är några som hänger ihop.

Angående läkarbesöket... vanligt det där med att de har en vakthund som svarar i telefon. Och sen när man träffar läkaren är det en helt annan femma. Tycker också att det är skumt att er husläkare inte kan ta emot er när det är en månads framförhållning. Har ingen av er nån företagshälsovård eller liknande? Kram Grodis!

 
Ingen bild

solna-madde

7 december 2006 21:48

AHA! Surkärringar SKA sparkas på smalbenen!
Jag sitter här med kvittona framför mig:
Adoptionsintyg 2 x 400:- (och i min värld är det 800:- TILLSAMMANS!).
Datum: 060803
Läkare: Björn Johnson, Läkarhuset Odenplan.
(och nu bryter jag säkert mot någon lag men det bjuder jag på: Tel: 58710354).
På kärringen igen, Grodan. (För jag vill ju gärna fika... ;-))

Stor kram (och hoppas att du hade roligt på fikaträffen!)

 
Ingen bild

Grodis

8 december 2006 09:32

Allvarligt?! Jag tog alltså upp detta med k-rringen som svarade på exakt DET numret. T o m Björn J:s egna röst sa "Välkommen till... " osv. Sen kom snorkärringen... :-( Usch vad jag blir arg nu... Ska banne mig testa igen! TACK! Kram!
Fikaträffen var jättetrevlig och mysig! :D

 
Ingen bild

Cat

8 december 2006 09:41

Ja ring igen, ge dig inte!
Har varit med om det där själv, men sedan så ringer man igen och får prata med ngn helt annan person och då får man ett heeelt annat svar.
Eller så får man samma tant, men då har du ju mer "kött på benen" och kan bevisa att solna-madde betalat det (om det är ok med madde att säga det förstås;O)

Så ge inte upp, kämpa på och be att få tala med Björn själv, säg att du vill bli uppringd personligen av honom, skulle jag ha gjort!

 
Ingen bild

Grodis

8 december 2006 09:46

solna-madde>>NU så!! 11 januari är vi inbokade! :-D 800:- TILLSAMMANS! Jajamensan... DÄR satt den!

 
Ingen bild

Grodis

8 december 2006 09:48

Cat-vännen! TACK gulle dej! Nu läste jag inte ditt mess förrän efter jag ringt igen och bråkat. Iofs behövde jag inte bråka denna gång för nu var det en jättetrevlig sköterska som svarade. ;-) Tänk att det ska vara så!? Gräsligt... :-/ KRAM på dig och hoppas du mår finfint!? Snart är det januari och då jäklar kör vi järnet! *blink*

 
Ingen bild

solna-madde

8 december 2006 10:14

HURRA!!! Tänk vad lite jävlaranamma, kvittoletning och internet kan göra ;-)
Tjihoooo! Och du, Björn är jättetrevlig! Aningens pratglad men jättegullig.
Trevlig helg!

 
Ingen bild

Grodis

8 december 2006 10:18

HURRA! Tack för ditt engagemang, vännen! Utan dig... ja, du vet... ;-D Låter kanon att B är jättetrevlig och pratglad, det behövs! *S* Ha en jättemysig helg och 2:a advent ni också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards