Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 december 2006

Serie om Adoption!

Av grodis - 7 december 2006 13:47

Det kommer sändas en serie i 2 delar på TV4 om Adoption den 11 och 18 december kl. 21.00 Den heter Längtans Barn och ska enligt uppgift bara en "känslofylld skildring av vad man går igenom som adoptivförälder. Ovissheten, väntan på barnbesked och väntan på det ögonblicket då man för första gången får träffa sitt/sina barn".Snacka om att jag kommer sitta bänkad framför tv:n med en ask näsdukar! ;´-)

 
 
Ingen bild

solna-madde

7 december 2006 14:37

Jag kommer givetvis också att sitta bänkad framför TV:n dessa dagar. Dock blev jag sur över orden "skaffa barn" som de sa i trailen. Jag blev till och med så sur att jag mejlade tittarombudsmannen.
Svar fick jag tidigt i morse (skickade mejlet i går kväll) att åsikterna jag hade var vidarebefodrade till arbetsgruppen.

Programmet är säkert bra trots ordvalet i trailern men jag är allergisk mot "skaffa barn"-andet. Leia var inget vi skaffade, däremot skaffade jag mig ett par snygg-höst-stövlar härom månaden ;-)

Hur gick det med läkartiden?

kram!

 
Ingen bild

Grodis

7 december 2006 15:25

solna-madde>>Ah.. det har jag inte ens sett/hört?! Förstår att du reagerade, det hade jag också gjort! Ryser också när jag hör ordet "skaffa" ang. barn... och håller HELT och fullt med dig där!

Ang. läkartiden så är jag ARG! Inte på dig.. men på den tjuriga och snorkiga k-rringen som varade på Odenplans läkarpraktik hos B J. Priset 400:-/person blev hon mäkta förvånad över när hon hörde mig säga att det hade "jag fått uppgift om" och svarade att det "hade de ALDRIG haft?!!" och att det minsann kostade 800:-/person första besöket och sen 500:- /person för andra besöket. "Tack och hej leverpastej" sa jag och la på luren... :-(

Här i V-ås finns det typ 1-2 läkare som privat kan ta emot oss och en av dem tar 650:- så vi kommer gå till honom. Han ska tydligen vara lite knäpp, men det är bara att bita ihop... *suckar lite* Fattar inte att det ska vara så svårt!? Dessutom har jag ringt min husläkare igen och ska ifrågasätta hur de INTE kan ha tid för oss, när vi vill boka drygt 1 månad fram i tiden?!

Kram på dig!

 
Ingen bild

solna-madde igen

7 december 2006 15:36

Nu måste jag verkligen hem och kolla mina kvitton från augusti. Jag kan aaaaaldrig tänka mig att vi betalade 800:-/person för undersökningen!
Surkärringar ska man sparka på smalbenen ;-)

kram!

 
Ingen bild

Grodis

7 december 2006 15:38

Enligt henne hade de ALDRIG någonsin haft det priset iallafall.. Nåja, det känns inte värt att sitta och ta ledigt från jobbet alt. åka till Sthlm en lördag för det priset när vi kan gå billigare (hos en knäpp) läkare här i stan... ;-) Orkar inte ringa och bråka något mer ... men kolla ändå, ticketack! Kram igen!

 
Ingen bild

Linda

7 december 2006 16:14

:) du får alldeles jättegärna påminna den 11e...jag e såå glömsk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards