Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 2 december 2007

Till min älskade Viktor...

Av grodis - 2 december 2007 21:48

Ett ljus har brunnit och brinner för dig idag,

min älskade son i himlen.



Mamma saknar dig, så oerhört.

Vet att du finns runtomkring oss.

Jag känner det så starkt, så starkt.

Extra starkt idag...


~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

Jag har en önskan:

Alla ni som har haft lyckan att få livets största gåva; barn. Snälla, krama om dem extra mycket nästa gång ni får tillfälle. Säg hur mycket ni älskar dem. Hur mycket de betyder för er. Snälla, gör det ni som kan... Vi är alldeles för många som inte kan, och kanske aldrig får chansen att göra det med våra egna barn.


~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~


Till dig, min lille prins...


Himlen i min famn

(Carola Häggkvist)


"Vem har tänt den stjärnan som speglas i ditt öga?

Vem tog mörket bort i herdars blick din första natt?

Vem har flätat kronan, av strå kring din panna

vem har fört tre vise till vårt stall min kära skatt?


Är du en av tusen små?

Är du han dom väntat på?

Du mitt lilla barn,

en ängel givit namn.


Är du jordens dolda skatt?

Jag fått skydda denna natt.

Är det själva himlen

som jag gungar i min famn.


Vem har väckt den rädslan, som lät ditt hjärta gråta?

Varför tar din hand så hårt ett grep om mammas hår?

Runt oss dansar skuggor, nu är ängeln borta

han sa så mycket vackert mycket mer än jag förstår.


Är du en av tusen små?

Är du han dom väntat på?

Du mitt lilla barn,

en ängel givit namn.


Är du jordens dolda skatt?

Jag fått skydda denna natt.

Är det själva himlen

som jag gungar i min famn.


Giv att dina dagar får bli till andras glädje,

giv att alla möter dig med kärlek mild och god.

Aldrig ska jag glömma, de ord som jag fick höra

vad som än oss hända vill dom ge oss kraft och mod.


Är du en av tusen små?

Är du han dom väntat på?

Du mitt lilla barn,

en ängel givit namn.


Är du jordens dolda skatt?

Jag fått skydda denna natt.

Är det själva himlen'

som jag gungar i min famn.


Vem har tänt den stjärnan som speglas i ditt öga

Himmel diamanten över staden Betlehem".


/Mamma

 
 
Ina

Ina

2 december 2007 22:21

Jag brukar inte gråta när jag läser men nu rinner tårarna. Viktor har världens bästa mamma, det vet han och det vet du. Det är så oerhört orättvist att han inte finns här tillsammans med er. Jag tar din uppmaning på fullaste allvar och lovar att krama dottern och berätta hur speciell hon är en extra gång imorgon - för din och Viktors skull...
Att du valt att tillägna honom den vackraste visan jag vet gör ju inte känslan mindre.
Stora och varma kramar!!

http://inatankar.blogspot.com

 
Magdalena

Magdalena

2 december 2007 22:58

Kram på dig vännen. Förstår att det är jobbigt just nu, och då särskilt nu när det är jul. Även om det är jobbigt alla andra dagar med, men jag vet att kring jul brukar det vara extra tungt.
Den där låten bland annat, den brukar jag lyssna på när saknaden efter min Victor blir för mycket, den är så fin.

Massor med kramar till dig vännen!!

//Magdalena

http://linnealiten.blogg.se

 
Ingen bild

Fixo

3 december 2007 00:25

Jag tror mina två älskade efterlängtade tjejer nästan får skavsår av alla pussar och kramar de redan får, men det hindrar inte att en liten extra påminnelse från dig är viktig... Kram kram Grodan!

 
Jessica

Jessica

3 december 2007 09:01

Många varma kramar till dig!
Dina ord gick rakt in i mitt hjärta när jag läste din blogg på jobbet i natt och jag väckte mina barn med dina ord i mitt huvud i morse.

Du verkar vara en sån fantastiskt fin människa och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni snart har Viktors lillebror/syster hos er.

http://jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

systerA

3 december 2007 09:24

Jag lovar vännen! Jag njuter sååå mycket av min fina kille, försöker leva i nuet. Sen att han är 2½ och inte är ett dugg intresserad av att krama mamma det skiter jag i!

Åh vad jag hoppas av hela mitt hjärta ett er väntan på Victors lillebror/syster inte dröjer så länge till. Förtsår att varje dag känns för länge.

KRAMAR Andrea

 
Sarah

Sarah

3 december 2007 09:50

Klart han är där! Det betvivlar jag inte en sekund. Och ja, det är viktigt att inse vad man har i sitt liv - inte ta det för givet.
Kram min vän!

http://www.wallskog.blogg.se

 
Ingen bild

Petra

3 december 2007 19:06

Ja du vännen, vad ska man säga? Är precis lika pissigt nedstämd som du. Men vi måste orka 2008 också. Så ÄR det bara.

 
E-K

E-K

3 december 2007 21:31

Så vackert men så otoligt ledsamt. Jag har läst din Blogg och känner till er Viktor som inte finns med er längre. Det skär i mitt eget modershjärta.
Jag berättar dagligen för mina små att jag älsar dem och att de är det bästa som finns och man hoppas ju att det uppväger alla små dagliga konflikter som skapar sånt dåligt samvete hos mej.
Stor kram till dej!

http://bjornstigens.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillan

3 december 2007 23:18

Sången är så underbar - jag var solist på den några gånger innan jag till slut blev gravid med Carl och när jag till slut sjöng den när jag var gravid så var det svårt att hålla rösten utan darr...

Jag ska krama mina smågrisar lite extra. Tänker på dig och hoppas att du ska kunna få ett eget glädjebudskap i jul!

Härligt att läsa om din dag med Sassa och barnen förresten. Jag har hört om mer än en person som har svårt att skilja våra barnkullar åt: Carl & Astrid respektive Nils & Ingrid - det är liksom samma stuk ;)

 
Ingen bild

M!

4 december 2007 15:25

Har inga vettiga ord, men vill i alla fall skicka en kram till dig. Kan tänka mig att det känns extra hårt i juletid, då så mycket fokus ligger på familjen, även om tomheten såklart finns där alltid.

 
Lotta

Lotta

4 december 2007 19:10

Kram! Jag finner inte ord, är verkligen inte bra på sånt... Men jag sitter här med tårar i ögonen och tittar på lilleman, han ska absolut få en extra stor kram av mig!

Massor med kramar!

http://www.kangas-nilsson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards