Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 8 december 2007

Domstol 1, köplats 3!

Av grodis - 8 december 2007 19:20

Ibland är det tur att man loggar in på jobbmailen hemifrån "bara för att kolla läget". Det gjorde jag nyss....


Vår handläggare hade mailat kl. 16:50 i går (jag stängde av datorn 16:47...) om att hon fått veta att vi lottats till domstol nr 1 och står som par nr 3 i Santa Cruz! Just vad det innebär i väntetid vet jag inte, det vet ingen. Det är det som är lite drygt med Bolivia. I dagsläget har de 3 domstolar i Santa Cruz, 2 st i La Paz och 1 i en ny stad som heter El Alto. Det är dryga 20 handlingar från BFA nere i Bolivia just nu, fördelat på 6 domstolar och man lottas alltså först till den stad man blir att hämta barnet i så småningom, sen lottas det till vilken domstol man blir att vänta i.

När barnbesked kommer så KAN de skriva på en sluten lista som heter Bolivialistan och där kan man få reda på vilken domstol och köplats det paret hade, OM de är aktiva där vill säga... Annars vet man inte...


Så egentligen känns detta besked varken mer eller mindre. Faktiskt.

Vår handläggare skrev dessutom att hon inte vet hur många från andra länder som ligger innan oss heller...


Gud så innerligt trött jag är på denna väntan ibland.


Som nu.


Dags att kolla på Postkodmiljonären och hålla tummarna för Maria, min barndomsvän som jag alltid lekte tillsammans med när jag hälsade på farmor när jag var liten. Go girl!

 
 
Ingen bild

Lillan

9 december 2007 00:02

Ruskigt frustrerande när man inte vet om den information man får är till någon nytta alls, det kan jag förstå! Jag längtar såååå efter den dagen jag får höra/läsa/veta att du äntligen kommit högst upp på den där listan och du får veta vem du är mamma till!!! Jag har en så stark känsla av att du kommer att stå där nere och undra hur du kunde få ett barn som är så likt dig, älskade vännen! Kram!!!

 
Lotta

Lotta

9 december 2007 11:28

Jag kan inte ens börja fundera på hur frusterande det måste vara att bara vänta och inte veta när det ska bli av :( Jag håller en tumme för att er väntan inte behöver bli alltför lång! Det är ni värda! Kram!

http://www.kangas-nilsson.se

 
Magdalena

Magdalena

9 december 2007 22:30

Oj, hoppas att det iallafall är något bra med det.
Hoppas så att er väntan på V´s syskon inte blir allt för lång ändå.

Kram

http://http:/linnealiten.blogg.se

 
Elin

Elin

10 december 2007 09:07

Även om det inte betyder något särskilt är det väl skönt att få någon slags rapport då och då. Ni kommer ju närmare, men jag förstår frustrationen över att inte ha en aning om hur lång tid det är kvar. kram!

http://moe.sedlacek.se

 
Ingen bild

Petra

11 december 2007 17:46

Men vad innebär det, det låter ju jättenära!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards