Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 8 december 2007

Tapetjakten fortsätter...

Av grodis - 8 december 2007 20:39

Jag är less.

Less på att vara så vilse i mina tankar ang. vårt sovrum. Vi spretar både hit och dit när det gäller sovrummet och kommande tapeter att det nästan börjar bli patetiskt. Ska det vara så svårt?!


Jag har hittat en blogg till en tjej som heter Sara och som har MYCKET god smak vad gäller inredning. Dessutom har jag ett exakt likadant överkast som har på bilderna, som jag fick av min älskade mormor i 30-årspresent! Kul att se! Hon har det enkelt, rent och snyggt. Precis min smak. Skillnaden är väl att vi har jättemycket tak och dessutom snedtak. Lägg till ett litet fönster som är inbyggt i väggen liksom, djup fönsterbänk. Dessutom är fönstret "välvt" så gardiner kommer inte komma upp i vårt sovrum. Däremot ska jag sätta upp en vit mörkläggningsgardin tänkte jag.


Nu ska jag dyka in i tapeternas värld igen... Måleributiken har en mycket bra sida där man kan kolla på över 3.000 tapeter på nätet!

 
 
Ingen bild

Linda *

8 december 2007 23:13

hmmm, ja inte e det lätt men om man tex målar så är det ju lätt och hyfsat billigt att byta färg, kanske kan man ha nån form av font. Fönstret låter knepigt men kan man inte bygga en snygg fönsterlucka att stänga för om natten, kanske dela den på två så det blir en halva på vardera sida på dagen och så stänger man på natten....om det nu är ett sånt fönster som jag ser för mitt inre ;)...ett upp å nervänt U typ??
Ha det!

 
Ingen bild

Grodis

8 december 2007 23:22

Hej Linda!
Vad kul idé du kom med där! TACK!
Helt klart något att grunna över. Spännande! :-)
Helt rätt att det är ett upp å nervänt U. Kruxigt värre med gardiner då och det är väl egentligen inget måste heller. Får ställa ett fint stileben i fönstret istället tänkte jag. Och ja, visst är målning ett alternativ.. men jag måste vara ärlig och säga att jag föredrar tapeter.. känns mer "ombonat" liksom. Men helt klart är det billigare att byta färg om man målar. Dock har jag hittat en tapet nu.. löjligt billig; 149:-/rulle! Galet... och den verkar vara i minst lika bra skick som de för 600:-... Hmmm... måste bara övertyga maken om att den är mest praktisk.. och finast. ;-)

Kram till dig!

 
Ingen bild

Linda *

9 december 2007 14:22

ja viss e det mysigast med tapet..och kostar de bara 149kr rulle så kan man ju tapetsera om oftare än om de kostar 600kr. kul att du hittade en tapet, alltid svårt det där. Vi står inför tapetval oxå, vi har hallen där nere vit/ljust grå och så följer trappan upp i samma men där uppe sen vill vi ha ngt annat och då blir det en svår skarv för väggen fortsätter en bit till efter trappen...hmmm ja vi får grunna.

kram

 
JoVi

JoVi

9 december 2007 20:57

Häftigt att ni har samma överkast! Det är så himla fint! Saknar min farmor extra mycket när jag ser det för hon virkade överkast åt sina tre barn + enkelöverkast åt oss barnbarn (5 st).

Ha en bra kväll :)

http://joviskarameller.blogg.se

 
Caroline

Caroline

9 december 2007 22:21

Hej! Sån svart tapet som Sara har i sitt sovrum, har vi också i vårt sovrum ;) den är underbar, vi köpte den på Måleributiken. Dyyyr, men värd varenda krona :) Jag har lagt till din blogg på min länklista, eftersom jag brukar kika in här, hoppas det är ok?! Kram!

http://mammans.blogsome.com

 
clin

clin

10 december 2007 21:32

Hej! Ett ganska angenämt problem...tycker jag som älskar inredning! Hihihihi! Kan du inte maila ett kort på hur rummet ser ut så kan man få lite ideér live (typ). Har du kollat hemsidan som jah mailade till dig? Jag kom in! ;) Kram C

http://livetsommammatillmajaochlillaliten.blogspot

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards