Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 december 2006

Utredningsrapport 3 av 6!

Av grodis - 20 december 2006 15:41

Puh.Nu var möte nr 3 också förbi. Det gick jättejättebra! :-DMin hjärna var totalt blank när vi satte oss ned med utredarna i rummet och jag sa bara: "Jag har grubblat mig gråhårig över detta med Religion och Livsåskådning" och skrattade lite. Då fnissade hemutredarna till och så släppte spänningen. De började fråga mig hur jag såg på religion och jag började lite fint svamla om att "Ja, jag är ju iallafall konfirmerad." Då undrade de varför jag valt att konfirmera mig och jag svarade ärligt: "För jag hade blivit lovad en cykel då..!"Ehum....Men det var ju så. Det ÄR ju sant! *s*De skrattade och så pratade vi vidare och jag berättade hur jag tillbringat mina ungdomsår (14-18 år) i kyrkan och att jag valde att bli konfirmationsassistent året efter konfirmationen och att jag även var med i gospelkören i flera år. Jag berättade även att jag/vi ofta väljer att besöka kyrkan när vi är i en ny stad, oftast bara för att "kika in" men också för att tända ett ljus för de nära och kära som inte är med oss i livet längre. Jag har alltid funnit ro i kyrkan och kommer fortsätta besöka kyrkor även i framtiden. Jag berättade även att jag har svårt att tro att de bara blir svart och att livet tar slut när hjärtat slutat slå, utan jag vill tro på att det finns något mer efter. I en annan dimension. VAD det är vet jag dock inte, men jag hoppas och tror att det är så. Det har hjälpt mig mycket i sorgen efter Viktor...Vidare pratade vi på om barn och om vår syn på barnuppfostran. Självklart sa jag att vi kommer ha väldigt stränga regler och det blir fram med piskan och sen in i skamvrån och låsa och kasta nyckeln om barnet är dum. NOT! ;-) Dock är jag och maken överrens om att det är bra med rutiner. Dels för oss men framför allt för barnet. Rutiner skapar trygghet. Trygghet leder till att man mår bra. Sen är det bara kärlek, kärlek, kärlek.Det är jättesvårt att sitta och skriva ned exakt vad vi sa och gick igenom då vi även idag satt 1,5 timme och pratade. Men summan av kardemumman är att det gick kanon och att vi kommit väldigt långt på dessa möten som vi haft. Och... den ene utredaren sa "Vi har inga som helst betänkligheter vad gäller er så det här kommer nog att bli jättebra!" och tittade på den andre utredaren som i sin tur nickade och log.Inom mig jublade jag, men skärpte till mig och sa: "Vi tar ingenting för givet och kommer inte jubla förrän vi har medgivandet i vår hand, på papper.""Men fasen vad bra det känns!!Nu är det "vila" till 9 januari. Eller inte riktigt. Vi har flera saker vi måste klara av. Bl a måste vi åka till vårdcentralen och lämna HIV-test så det blir analyserat och klart till den 11 januari. Vi har en nätverkskarta vi måste fylla i och sen ska vi skriva ned en bakgrundshistoria om oss själva och lämna in till dem som underlag tills nästa möte. Ikväll är det Tomtenatta på stan och de allra flesta butiker har öppet till kl. 22, så jag ska springa runt och fixa de få julklappar jag ska köpa i år så det blir klart.Ha det gott allihop!

 
 
Ingen bild

solna-madde

20 december 2006 16:22

Du ser, jag sa ju att det skulle gå bra! Visst är det roligt att faktiskt få sitta ner och prata om sådana här saker som man kanske inte annars pratar så mycket om.
Har ni parsamtal hela tiden? I våra utredningar har vi varit tillsammans vid första mötet och vid hemutredningen, annars har det varit enskilda samtal.

Tjihooooooo! Jag tror (eller egentligen så VET jag) att ni har erat medgivande som i en liten ask! Så jag vill gärna vara den första att gratulera er!! GRATTIS!!!!

Stor kram!

 
Elin

Elin

20 december 2006 20:12

Vad härligt att allt känns så bra under mötena med hemutredarna. Det måste kännas skönt att få lite julledigt nu! Kram!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

20 december 2006 22:21

solna-madde>> Hihi.. ja du sa ju faktiskt det! Tror jag ska börja lyssna på dig.. ;-) Trodde aldrig jag skulle säga/skriva detta, men JA det är roligt med hemutredningen! SÅ mycket insikt man får om saker o ting... om sig själv, maken och vår relation. Känns superduper!
Ja, vi har haft parsamtal hela tiden och jag vet att man kan få enskilda samtal också, men det har inte varit på tapeten än. Alla par behöver inte genomgå det här i Västerås och ärligt talat så tror jag att vi "slipper". En känsla jag har...

*viskar tack* Jag väntar lite till... ;-P

Stor kram tillbaka!

Elin>> Ja, det känns toppen! Trodde aldrig det skulle bli så, men det blev det! :-D Jag hoppas det kommer kännas så även fortsättningsvis också och att läkarundersöningen visar att vi är friska, trots att vi har X antal kilon för mycket både jag o maken... Det ska bli jätteskönt med lite "julledigt" och vi har ju en del att skriva ned under tiden... ;-) LYCKA TILL IMORGON NU! *håller tummarna* KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards