Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 2 februari 2007

Tulpanfrossa!

Av grodis - 2 februari 2007 14:53

Jag passar på att frossa i tulpaner nu. 30 stycken för 99:-... såklart jag inte kan låta bli att köpa! Vita, rosa och lila bidde det denna gång, så jag kan kasta de som börjat blomma över från födelsedagen och få in lite nya och fräscha.Ett par benvita kuddar från Indiska blev det också innan jag begav mig ner till Hallbergs guld och bytte ut armbandet från Pandora till ett med annat lås + att jag köpte 2 berlocker till i present från svärmor. Så nu har jag en början på ett jättefint och väldigt personligt armband i silver. Tjusigt!Snart är det helg och det ska bli jätteskönt. Måste dessvärre åka och handla efter jobbet, en fredagkväll.. ingen höjdare.. Men det är inte så jättemycket så det kommer inte ta så lång tid. Tror maken ska gå på After work öl med jobbarkompisarna så då drar jag iväg själv, så går det ännu snabbare.. ;-) Vet inte vad jag ska hitta på för middag till kvällen? Något enkelt och gott och som går fort att fixa.Någon som har förslag?

 
 
Ingen bild

solna-madde

2 februari 2007 15:33

ÅHHHHH tulpaner... min favvoblomma framför alla blommor!
Jag skulle ha köpt mig en stor frasig bukett idag på lunchen men fick äran att jobba istället :-(

Snabbt och gott? Jag ääääälsssskaaar en kycklingsallad med grillad kyckling i skivor, sallad, tomater, stekt bacon, avocado, baugett i bitar stekta i olivolja och cambozolaost. Detta toppas med olivolja, balsamvinäger och flingsalt... maj godd vad smarrigt!
Serveras helst med gott rödvin, då är man nästan i himlen *lovar*

Trevlig helg på dig och håll tummarna att vi fått ett visst brev i vår brevlåda så vi får sätta igång i helgen!
kram!

 
Manne

Manne

2 februari 2007 15:49

Uj.
Fina tulpaner, härliga färger!!

Men mat. Finns ju massor..

Tacos.

Linssoppa.

Kyclinginnerfile, med pasta och smaksatt Keso
eller med rostade rotfrukter.

Fläskfilé dito. keso=>grönpepparsås.

Hemmagjord wok (vitkål, lök, minimajs, broccoli, morotspinnar (eller hyvlad morot) röd curry pasta, kikärtor och kykling- eller fläsk filé.

Räkor med guacamole och toast, plockgrönsaker (morot, gurka, blomkål) och dipp (minifr. 5% + kryddor, rödlök ....)

Det låter inte så enkelt kanske men är inte speciellt svårt. Egentligen.

Eller nått som jag tog häromdagen.
Ungspankaka (med grahamsmjöl såklart), minikeso rödlök och strimlad rökt skinka (ev med riven gurka, eller finstrimlad röd paprika också).

Vad som helst i köttväg till klyftpotatis. Den sköter ju sig själv i ugnen...
Bara att borta av, dela och "ställa upp" på ett bakplåtspapper, spraya med olja och salta.
30min i ugnen, klart.

Mera?

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

2 februari 2007 15:58

solna-madde>>Åh, det lät gott! Tack för tips! :-) Hoppas du får en bukett av snälla maken då kanske? ;-P Annars kanske du hinner köpa på vägen hem?
Klart jag håller tummarna, jättehårt! :-D Kram och mysig helg till er också!

Manne>>OJ!? Vilken lista med förslag. Tusen tack! Nu är det bara välja och vraka här... *s* Vad sugen jag blev på kött... pepparrot.. hmmm... lövbiff med pepparrot och rå äggula kanske?? Hmmm.. får tänka lite till. Tack igen och ha så jättetrevligt på AW:n. Ta´t lugnt! ;-)

 
Monica

Monica

2 februari 2007 16:59

Ha en fin helg!
Vilka underbara tulpaner du har på bild.
Jag ska på bio ikväll själv, det ser jag fram emot.
kram

http://barbamamma.blogg.se

 
myzoxe

myzoxe

2 februari 2007 19:15

hej! jättefina tulpaner.. fina färger. Hoppas du mår bra. kram vännen!

http://www.nogg.se/wilma00

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards