Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 4 februari 2007

Vad läskigt...

Av grodis - 4 februari 2007 22:04

Vet ni vad jag hämtat hem idag.. och som nu står på övervåningen (iofs isärskruvad men ändå). Just det.....en SPJÄLSÄNG!!Hjälp! Läskigt ju. Nästan så poletten har trillat ner hos oss idag här hemma. Vi bara småler... Visst, det är jättetidigt och vi har inga som helst planer på att skruva ihop den förrän tidigast om något år eller så, men nu fick vi den och hade svårt att tacka nej. 2 buketter tulpaner fick damen som tack, för hon ville verkligen inte ha några pengar för den. Den är ytterst lite använd då hennes barnbarn sovit några nätter i den under åren. Den är fin tycker jag! Enkel och inte så "krusidullig". Och nästan helt ny! Dessutom med hel skiva på huvud- och fotgaveln och jag inbillar mig att det skapar en trygghetskänsla. Jag hoppas det...Puh. Vilken helg det varit. Middagsgäster även idag och det känns som om jag ätit och druckit hela helgen. Magen står i fyra hörn och jag skulle kunna dricka hur mycket vatten som helst känner jag... *törstig* Imorgon är det måndag och ny arbetsvecka igen. Vi har inte hunnit sätta oss ned och läst igenom hemutredningen tillsammans i helgen (helt otroligt egentligen), utan vi får ta det imorgon kväll. Senast torsdag ska vi ju lämna in den för att komma med i nästa nämndemöte den 21 februari. Räkna med oss där! ;-DSlösurfa liten stund.. sen är det dags att sova...

 
 
Elin

Elin

4 februari 2007 23:22

Wow, vilken känsla det måste vara. Jag förstår att det är både läskigt och upprymt på samma gång. Så roligt!! Kram och hojta till om vi ska luncha nån dag. :)

http://sedlacek.se

 
Manne

Manne

5 februari 2007 02:12

Så.

Livet som småbarnsförälder börjar ta form igen.

Njuter med er....
och tror att din 'inbillning' stämmer då vi många gånger hittat våra små liggandes på tvären med ryggen åt någon av de hela gavlarna, precis som om det känns tryggt att ha något helt bakom ryggen...

Kram!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

5 februari 2007 11:23

Visst är det läskigt och roligt på samma gång! Bra "köp" ni gjorde och otroligt smart av er att dela upp kostnaderna. Jag köpte en sak/månad när vi väntade Leia. Dels för att det inte skulle bli så dyrt om vi köpte allt på en gång och sedan för att det faktiskt skulle kännas som om vi väntade barn.

kram!

 
Ingen bild

Grodis

5 februari 2007 21:16

Elin>>Ja, jätteläskigt är det. Men som sagt, den står ju inte uppe och klar utan i delar. Vi ska ställa in den på kattvinden bara vi rensat undan lite. ;-) Men visst... mysigt är det också förstås! Lunch får vi passa på att ta innan den 14/2 när jag börjar mitt nya liv! ;-) Sen vet jag inte alls hur upplägget ser ut de närmsta 12 veckorna faktiskt. Spännande! Jag kan de flesta dagar, men inte imorgon då jag redan är upptagen. Kram!

Manne>>Ja, tänka sig. Så smått börjar vi planera och fixa... Känns jättekonstigt men mysigt samtidigt! Ännu är det lång tid kvar, men det är bra att "sprida" på det också tror jag så man inte har allt kvar till sista sekunden, vilket vi är experter på annars... ;-) Skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar vad gäller de hela gavlarna. :-) Kram tillbaka!

solna-madde>>Hehe. Ja, kanonköp blev det ju! Symbolisk summa i form av tulpaner... känns fint! :-) Jag mailar dig imorgon! *snurrig i huvudet* KRAM!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards