Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 februari 2007

Tungbloggat...

Av grodis - 7 februari 2007 09:54

Just nu är det väldigt tungbloggat känner jag.Jag har MASSOR av tankar och funderingar i huvudet, men känner mig begränsad. Det är för privata saker att skriva om här. Men oj vad jag skulle behöva sätta dem på pränt och få lite tips och råd... Funderingar över framtiden och livet. Alltså inget "sånt", inget rörande äktenskapet, där har jag ju mannen i mitt liv och är så nöjd så! ;-) Men ni vet, andra saker... som "karriär"...Så. Nu har jag sagt lite.Mycket funderingar och idéer. Tankar som mal. Våga eller inte. Testa. Byta spår. Efter 11 år är det kanske dags. Åtminstone testa. Kanske. Äsch, jag vet inte....NÄR är det rätt tid egentligen? Ett år innan man förhoppningsvis ska vara mammaledig. Kanske inte. Om man får chansen att testa lite, ska jag ta den?Mycket tankar nu. Mycket drömmar. Om framtiden. Jag vill utvecklas. Träffa människor. Inte bara prata via en dator/telefon... Hjälpa. Komma med råd och tips. Utnyttja min kreativa sida på annat sätt.Tål att tänkas på. Lite till. Eller rätt mycket till....

 
 
Manne

Manne

7 februari 2007 10:15

Samma här.
Tungbloggat var ett bra ord. *lägger till ordlistan*

Förstår dig.
Att veta vad man har men inte vad man får. Kanske inte bästa läget att byta spår, men det kommer inte att bli bättre heller kanske.

Refererar till Alkemisten....

Kanske är det så att du skall följa och lyssna mera på dina drömmar...

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

7 februari 2007 10:19

Kryptiska blogginlägg kräver kryptiska svar ;-)

Det enda jag kan råda dig till är (så här var det för mig iaf) att när du kommer tillbaka från din föräldraledighet så är det rätt skönt att komma tillbaka till något som man känner igen och kan. Jag hade aldrig pallat att börja på något nytt då, det var tillräckligt snurrigt av att börja jobba, dagisinskolning och bara få ihop det vardagliga livet.

Du, jag är bara ett mejl eller samtal bort om jag kan hjälpa dig med något!

Stor kram!

 
Ingen bild

Snart mamma

7 februari 2007 10:35

Hej!
Jag har precis hittat din blogg och tycker att det är kul att läsa andras funderingar i just den väntanfasen som både du och jag befinner oss i. Jag är lite längre fram i processen och väntar bb rätt snart. Vet dock ej exakt när. Man kan väl säga att jag är hyfsat höggravid:-)Vi har väntat och önskat barn i 6 år, försökt med IVF och lagt ner det, startat adoptionsprocessen och är nu som sagt i slutet av allt. Så som jag har tänkt så har jag kört på med allt som vanligt tills dess att jag vet hur, när och var...Om du vill göra något annat skall du göra det. Det är nog med att det är tufft att gå igenom en adoptionsprocess och allt vad det innebär. Man skall trivas på jobbet, man är där rätt stor del av sin tid! När jag kände mig villrådig tänkte jag på den tjejen som blev utvald till ett attraktivt jobb trots att hon var höggravid. Är man rätt människa på rätt plats är det arbetsgivarens jobb att veta det. Får du chansen så skall du ta den!
Lycka till. Jag fortsätter läsa :-)

 
Tess

Tess

7 februari 2007 11:32

Ja du. Det är ju aldrig lätt det där. Men när är rätt tid egentligen? Det är aldrig rätt tid och man ska tänka praktiskt. Du måste lyssna på dig själv och på vad du vill. Att du mår bra är det viktigaste av allt. Om du då är sugen på att testa något nytt så är det kanske det du ska. Jag har bytt flera gånger, sen jag började jobba 1999, en gång var det kanske inte helt lyckat... men det blev jätte bra i slutänden ändå. Följer man bara känslan så kommer man fram till målet, men ibland blir vägen lite krokig :) Jag finns här. Hör av dig om du behöver bolla. Jag är inte 100 på vad du jobbar med, men jag har en känsla av att det är närbesläktat med mitt jobb ... Sköt om dig vännen!

http://www.malika.se

 
Ingen bild

A-K

7 februari 2007 12:08

Som flera redan kommenterat så måste du ju känna själv vad DU vill men jag kan i alla fall berätta om hur jag har resonerat. Jag har i dagarna börjat på nytt jobb (samma arbetsgivare men annan tjänst med nya arbetsuppgifter) och det känns jättebra! Om ett drygt år (april 08?) kommer jag förhoppningsvis att vara mammaledig vilket min arbetsgivare vet om och ändå anställde mig! Jag resonerade så här... jag var sugen på att gå vidare i "karriären" och nu hinner jag arbeta ett drygt år med mina nya arbetsuppgifter innan föräldraledigheten. Något nytt händer som förhoppningsvis får tiden att gå fortare (fram till föräldraledigheten) och när jag väl ska börja jobba igen efter f-ledigheten så "kan" jag mitt jobb (jag behöver i alla fall inte lära mig allt). Hoppas att det kunde ge dig lite hjälp på vägen...

 
Bubblan

Bubblan

7 februari 2007 14:34

Hej!

Jag har precis tagit och hittat hit och när jag känner att jag har för mycket tankar så försöker jag skriva ner dom.

Om du inte vill skriva ner dom på bloggen så skriv ner det någonstans för din egen skull och det lättar lite.

Lycka till och jag hoppas att du får ordning på dina tankar och funderingar.

http://www.bubblan.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards