Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 februari 2007

J Lindeberg V/S Pręt ā porter

Av grodis - 7 februari 2007 21:15

Lugn, lugn. Jag har inte startat någon modeblogg.Jag hade bara svårt att komma på en rubrik som skulle rama in min kväll. Därför blev den som den blev.Kvällen har nämligen gått i sy-konstens tecken. Har bl a lagat makens favoritjeans från J Lindeberg + lagt upp mina nya svarta från Pręt ā porter, som jag fyndade för 1 månad sen för halva priset! Jättesköna är de, och snygga! Måste ju passa på att använda dem nu, innan de blir för stora... *hehe* Önsketänkande..? Nej, de SKA bli för stora, och min mormor har redan bokat dem efter mig. ;-)När jag kom hem idag så hade jag fått ett brev från min vårdcentral. Tro´t eller ej, men jag har kommit med i en viktminskningsgrupp DÄR MED(!) och den startar onsdag 21/2. Jösses.. nu är jag kluven. Ska jag vara med där också? Skillnaden är att den sträcker sig över ett år och inte bara 12 veckor framåt som den andra utmaningen gör som jag ska vara med i. Isåfall blir det full fart på onsdagar framöver då båda dessa träffar är på onsdagar, 10.30-12.00 + 17.00-19.00 Puh.... Nåväl, det är bara att köra hårt. Jag ska åtminstone gå på informationsmötet och lyssna har jag bestämt. Det är egentligen inte så mycket att fundera på. Det är bara att ta chansen. Jag har ju bestämt mig. Liksom. Gruppen på vårdcentralen kommer bestå av läkare, dietist, undersköterska och sjukgymnast. Jag vet inte så mycket mer än att även detta är gruppbehandling och att det startar med en information om vad gruppbehandlingen innebär och att den är under 1 år. Varje onsdag ska man träffas under 6 månader (med uppehåll under sommaren) och sen sker uppföljning efter 8 och 10 månader för att sen avslutas efter 1 år.Som sagt. Jag har ju bestämt mig. Varför tvekar jag?Go Grodis, Go Grodis!

 
 
Ingen bild

M

7 februari 2007 22:33

Klart att du ska vara med på båda! Den korta kickar igång dig, och den långa blir lite mer långsiktigt så att livsstilsförändringen verkligen hinner sätta sig! Ta chansen! Jag tror på dig!

 
Tinselflickan

Tinselflickan

7 februari 2007 23:29

Jag hakar på: Go Grodis, Go Grodis!!

Det här kommer du klara galant!

Kram och lycka till!

http://tinselflickan.blogspot.com

 
Soff

Soff

8 februari 2007 08:25

Vilket flyt! Nu är du verkligen på gång....GUD SÅ ROLIGT! Självklart ska du köra på båda grupperna. Att få ett sånt där långt stöd är ju helt perfekt.

http://soff78.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

8 februari 2007 08:56

Tänk, det är verkligen så att ibland händer allt på en gång! Klart du ska hänga på båda grupperna, dubbelt synsätt kan bara vara bra. Man behöver ju massor med pepp och stöd när man ska gå ner i vikt. Kramisen!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

solna-madde

8 februari 2007 09:06

Jag instämmer med föregående kommentatorer ;-)
Så klart ska du köra på båda grupperna!

Vilket flyt du har just nu (även om annat kanske känns som sirap)! Köp den där lotten nu!

stor kram!

 
Ingen bild

"E"

8 februari 2007 09:32

Yes!! Med allt detta stöd har du ju viktnedgången nästan som i en liten ask! :)
Kör i vind grodan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards