Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 8 februari 2007

Pannkaka...

Av grodis - 8 februari 2007 19:07

Det är torsdag idag. Min sista torsdag, iallafall i mitt "gamla liv". När jag och maken var och handlade efter jobbet idag så blev jag akut sugen på ugnspannkaka och sa att "ikväll blir det ugnspannkaka!" och så blir det nu. Ord och inga visor. Nu är det jag som ska bestämma vad det blir för mat hemma fram till onsdag den 14:e... Idag ugnspannkaka med knaperstekt bacon. Till det lingonsylt och glass...Imorgon fullkornstortillas med antingen kycklingfilé eller nötfärs som gratineras i ugn. Även lite nachochips att smaska på imorgon kväll.Lördag kväll ska jag och maken ut på italiensk restaurang och äta. Det är min födelsedagspresent från maken och jag ser väldigt mycket fram emot det, för de har helt UNDERBAR mat på det stället!Söndag blir det laxfilé med grönsaker och bönröra. Måndag är det kalas för min äldsta guddotter som fyller 6 år (stora damen!) och då blir det både kakor, bullar och tårta.Tisdag vet jag inte än, men något extra gott blir det säkerligen, för det är sista kvällen!Jösses... jag ÄR knäpp... jag vet... men detta är MITT sätt att ladda inför mitt nya sunda liv!

 
 
Ingen bild

Cat

8 februari 2007 21:43

Du är inte knäpp så gör jag också ;O)
Och förresten så var det inte så himla onyttiga saker du räknade upp bara lite. Jag har börjat kämpa nu och himlars vilket kämp det är, jag hoppas få höra hur det går för dig nästa vecka så vi kan stötta varandra (i morgon är min första vägninsdag hua el hurra)
Ha en bra kväll
Kram

 
Manne

Manne

8 februari 2007 22:15

*ler*

Klart att du gör lite rätt i att passa på. Men det kommer nog inte att vara helt förbjudet senare...iaf så tillåter vi oss att njuta på lördagar av lite godare, lyxigare mat, chips, choklad...vin/öl...

Men att sätta isig en massa söta saker på tisdagen skulle jag avråda ifrån...abstinenesen kommer att slå hårt på onsdag annars...och det behöver du inte.

"Tips från coachen" *s*

http://one2many.bloggagratis.se

 
Arletta

Arletta

8 februari 2007 23:03

Jag började viktväkta strax efter nyår. Har aldrig varit någon gottegris direkt. Men tro mig, nu, när jag inte "får" då blir jag sugen på 1000 semlor om dagen!

http://wallemini.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards