Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 februari 2007

Ooops så var det söndag...

Av grodis - 11 februari 2007 11:48

..och ännu en helg har snart flugit förbi. Jösses vad det går fort!Fredagen blev allt annat än en lugn och skön kväll i soffan med videofilm. Vi gick över till makens far med sambo. Makens halvsyrra med nya killen är på besök från söder och det blev myyyycket vin och prat för Grodis... Så mycket att jag inte mådde bra alls igår utan låg mest och slappade i soffan. Kl. 17.30(!) masade jag mig in i duschen och gjorde mig sen i ordning för vi skulle ju ut och äta på fin restaurang. Kl. 19 hade vi bord och vi fick en jättemysig 3-rätters middag tillsammans med mycket prat om framtiden och nutiden. Maten var ljuvligt god och vi satt och stornjöt. Vi småpratade om vårt kommande barn. Diskuterade lite namnförslag... :-)Vi har kommit fram till att det blir en liten Olivia. Från Bolivia. *hehe* Skojar bara... Men sött är det måste jag erkänna. Olivia hette nämligen makens gammelfarmor och kallades för Liva, så det låg på vår namnlista när Viktor föddes...Tur vi har ett tag att fundera på. Tjejnamn är dessutom mycket enklare än killnamn! Meja, Molly, Emma, Paula, Elsa... fina flicknamn...Men pojknamn..!?Lite senare på kvällen dök Sophie med make upp och delade ett par timmar med oss inne på den mysiga italienska restaurangen och det blev snack om ditten och datten och allt mellan himmel och jord. Mycket trevligt och jag och maken som var på väg hem innan med genast piggare i mössan! ;-) Jag var nykter igår (nähä?) och körde därför och skjutsade hem Sophie och hennes S innan vi tankade och åkte hem i den kalla vinternatten. Kl. 01.00 var vi hemma så det blev rätt sent ändå. Jag är dock glad idag att jag beslöt mig för att inte dricka någon alkohol igår....Det har varit städning av huset idag på f.m så nu är det klart! Maken var duktig och satte fart. Men det är nog mest för att halvsyrran med sambo snart dyker upp hos oss... ;-PJag hoppas hinna ut och ta en välbehövlig promenad och få lite frisk luft medans det är ljust idag. Dock är det ju ljust ända till kl. 17.00 nästan numera. Najs!Ha en skön söndag allihop!

 
 
Ingen bild

Lillan

11 februari 2007 12:28

Jag tror att pojknamnet är svårast för att ni redan HAR en pojke. Så kändes det i alla fall för oss. Vi har verkligen fått VÄRKA fram Alfred, medan tjejnamnen (Astrid, Alice, Ester, Laura...) har poppat ut i en strid ström. Just nu är det ju Alfred/Astrid som är våra bebisnamn ;-)

 
Sara

Sara

11 februari 2007 16:20

Om vi får en flicka så blir det en Olivia. Det namnet är bara så underbart! Pojknamn är det tyvärr värre med..Oliver kanske :) Fast då blir det ju problem om han skulle få en lillasyster sen..

http://sarakarlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

12 februari 2007 10:57

Lillan>>Åh, Alfred är ju bara hur bra namn som helst! Jättefint! Carl & Alfred. :-) Men om det blir en tjej då? Är det inget av namnen som "smakar mer"..? Jättefina namnförslag ni har där också. Jag röstar på Astrid, det är jättefint! Tänk att ni snart är i mål. Jag hoppas du mår fint och njuter av de sista dagarna med magen i vädret. Stor kram!

Sara>>Ja, det är jättefint, Olivia. Oliver heter en kompis till oss son.. som faktiskt också är adopterad från Bolivia, så det är upptaget. Men han hette Oliver från början också. Nästan så jag hoppas att det är ett namn från början som funkar bra internationellt... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards