Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 12 februari 2007

Originalpapper i brevlådan!

Av grodis - 12 februari 2007 23:00

När jag nyss kom hem *sent ikväll* hade vi fått originalpapperna på vår hemutredning i brevlådan. Vår hemutredare E hade skrivit en liten hälsning också, att vårt ärende går upp i nämnden den 21/2, alltså onsdag nästa vecka! :-D Så otroligt skönt!Jag var lite osäker på om det var 21:a eller 22:a.. nåväl, någon dag hit eller dit spelar kanske inte så stor roll, men jag kan lova att det kommer pirra extra mycket i magen den dagen... Sen är det dags att poppa champagnen, på riktigt!!Någon vecka efter det kommer vår OK-stämpel i form av protokollet från nämndens sammanträde och det borde innebära att vi kommer kunda sända våra handlingar till adoptionsorganisationen i början av mars!! WOW!!Tyvärr fick jag åka själv till guddotterns kalas ikväll då maken är hängig och orolig i magen. Undrar just om vi bär på någon baselusk båda två ändå, för jag är inte 100% jag heller.. *urk* Nåväl, det visar sig väl...Kalaset var jättetrevligt och Emelie utbrast: "Det är PRECIIIIS en sån här Barbie som jag önskade mig förut men aldrig fick!" "HURRA!" tänkte jag och log för mig själv.Pärlorna och stenarna i svart och silver blev också en hit och sen blev det pannkakstårta och våfflor för hela slanten så magen stod i 4 hörn.. *pust*Tog en sväng förbi pappsen och kollade in kvällens avsnitt av "Saltön" tillsammans med honom, och sen kollade vi lite lägenheter till honom på kul... Jag tror att en flytt skulle göra honom gott, även om den säkert också skulle kännas jobbig på flera sätt. Men en nystart. Det behöver vi alla någongång.Just ja! Höll på att glömma en väldans trevlig sak som hände idag. Jag fick BLOMBUD!! :-D Blev dock väääldigt konfunderad när blomsteraffären ringde till mig på jobbet och frågade hur länge jag skulle vara på plats osv. Många tankar som snurrade i huvudet. VEM? VARFÖR? Har inte (vad jag vet iallafall) någon hemlig beundrare och maken fick jag finfina tulpaner av senast i fredags... ;-) Det skulle visa sig senare att det var från min vän Sophie och hennes familjeföretag som tack för att jag hjälpt dem med ett (för mig) enkelt jobb. Buketten var enormt vacker och jag lovar att jag ska ta kort på den imorgon när jag är lite piggare så ni får se hur fin den är! :-)Nu ska jag pyssla om maken lite innan sängen kallar. Natti natt!

 
 
Manne

Manne

13 februari 2007 09:11

Hela du strålar!

Och det är härligt att träffa människor, få ge en uppskattad gåva/present, finnas som stöd för någon, bli överraskad och få visa omsorg för den man älskar.

Verkar som om du fått uppleva allt på en och samma dag vännen....
Grattis, din alla hjärtans dag blev visst den 12:e februari i år....??

Kram!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

13 februari 2007 14:50

Manne>>Ja, det är väl lika bra att klara av allt på en dag va? *S* ;-P Strålar? Jag? Vad du är söt, tack! :-D Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards