Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 13 februari 2007

Växte 10 cm på lunchen!

Av grodis - 13 februari 2007 13:56

Hihi.. vad glad jag är!Jag ser ut som 20 bast. Tydligen.Jag smög in på Systembolaget på lunchen för att köpa mitt sista rödvin innan nya livet börjar imorgon. Omsorgsfullt valde jag en LITEN flaska "Marques de Arienzo Reserva 2001 Rioja" som ikväll kommer avnjutas tillsammans med lövbiff med rå äggula, pepparrot och råstekt potatis med massa vitlök. MUMS! Var på vippen att köpa en liten påse godis också, men där hejdade jag mig. Någon måtta får det ju faktiskt vara! Dessutom är jag inte ens sötsugen idag, så varför trigga sockermonstret i onödan?! Nix pix. No more candy för Grodis!Nåväl, jag måste ju komma till saken. Varför jag växte 10 cm. Jo, när jag kom fram till kassan på bolaget bad kassörskan mig om LEG!? Whohooooo! Gubben bakom mig (ca 60-70 år) sa glatt till mig "Ta´t som en komplimang!" och GISSA om jag gjorde det! Är man som jag 32, så är det banne mig en komplimang att få visa leg. för att köpa en liten flaska rött på bolaget. ;-)

 
 
Ingen bild

solna-madde

13 februari 2007 14:15

Åh, vilken lycka! Jag önskar att jag fick visa leg på systemet någon gång.. jag tror inte ens att jag fått frågan någonsin ;-)

Er middag lät typ en miljon gånger godare än vår, får jag komma hem till er ist för att sitta hemma och äta pasta och tonfiskssås?

kram!

 
Ingen bild

Grodis

13 februari 2007 14:40

solna-madde>>Skojar´ru?? Lyckans lycka! *s* Man börjar bli gammal, det är bara att försöka inse... ;-) Det är iofs en fördel med att vara mullig.. .rynkorna fylls ut... *hehe* Du är alltid välkommen hem till oss, oavsett dag! Pasta och tonfisksås är ju också smaskens men nu har jag bestämt mig för att detta blir min sista egenhändigt tillagade måltid innan.. ja, du vet.. ;-) Kram!

 
Pinse

Pinse

13 februari 2007 14:43

Det var inte så längesen jag fick visa leg på systemet så jag förstår hur du mår! Jag har levt på det sen dess:) Och jag fyller 39 år till sommaren och har en son som snart fyller 18 år(så han får snart handla på bolaget) och en dotter på snart 16 år :)
Vi kan le tillsammans, vi unga!

http://pinse.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

13 februari 2007 17:53

Blir glad med dig.

Ha det nu så mysigt ikväll, somna sött.

Så får vi se vad morgondagen har att erbjuda!
Kram!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillan

13 februari 2007 18:25

Åh, vinet är ju så gott att man smälter! För tre år sedan (då jag var 32 med andra ord) fick jag visa leg på ICA när jag hade köpt klass 2-öl... Jodå - det känns smickrande!

 
En Södertäljebos liv II

En Södertäljebos liv II

13 februari 2007 19:39

Lyllos dig som fick visa leg, sist jag fick göra det var jag 29,5 och nu har jag hoppats på att få visa leg efter 30 men icke sa nicke.

Njut nu av mat och vin ordentligt!

http://massablaj.blogspot.com

 
Elin

Elin

13 februari 2007 22:04

Då måste jag se väldigt gammal ut då, för jag har inte fått visa leg sen... ja, jag minns inte ens!

Ha en härlig kväll och lycka till imorgon!

http://sedlacek.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards