Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 15 februari 2007

Inte så kaxig längre....

Av grodis - 15 februari 2007 14:53

Nu har drygt halva första dagen gått och jag sitter och gäspar oavbrutet. Dessutom har jag fått svår huvudvärk och jag dricker, dricker och dricker. Vatten alltså. Fått i mig snart 1,5 liter iallafall. Trodde inte det skulle komma så snabbt? Tröttheten, huvudvärken, fixeringen vid mat. Tycker synd om mig själv, samtidigt som jag skrattar. Inget allvarligt alltså. Känner mig bara så knäpp. Hjärnan går på halvfart, om ens det... *suckar lite*Tusen tack för alla hejarrop och peppningar, vad goa ni är! Jag måste dock ärligt också berätta att jag nog inte kommer bli så aktiv i svarandet av era kommentarer personligen framöver. Jag orkar helt enkelt inte. Jösses... skriver jag detta?! Orkar inte? Hmmmm.. ja, tyvärr. Det är sant. Men jag kommer såklart igen. Detta är nog bara tillfälligt nu under de första dagarna, innan kroppen fattar och vänjer sig... *hoppas*KRAM på er alla godingar!

 
 
Ingen bild

cat

15 februari 2007 15:12

Kan tyvärr bara instämma att man mår så
och fort går det ;O((
Hela kroppen går liksom ner på sparlåga och man orkar ju ingenting + alla "biverkningar" du skrev om
Ja, tyvärr finns det ju inget annat att göra än bita ihop el lägga av, och ren kur och i början är ju urjobbig-så bit på
Förhoppningsvis blir det bättre sedan men det lät kanske lite hårt med att gå ner 80% och bara ett mål mat under den tiden, resten kur.
Undrar vilken metod det kommer vara i andra gruppen?
Man måste ju må bra för att kunna gå ner, så jag hoppas du snart mår bättre
Kram

 
Ingen bild

"E"

15 februari 2007 15:52

Förstår dig fullkomligen.
Det blir ju abstinens efter mat, att få tugga.
Men du fixar det!!!! :)

 
Bridz

Bridz

15 februari 2007 16:43

Håller med cat om att det låter tugnt med de där 80 %. Men förhoppningsvis får du sådan vägledning att du klarar det? Det verkar jättebra med de täta kontakterna!

Det är alltid värst innan man vant sig!

Kramar från Bridz som har 18 kilo kvar att gå ner efter förlossningen.

http://bridz.blogspot.com

 
Ingen bild

Aprikosen

15 februari 2007 16:58

Det kommer nog snart att kännas bättre Grodis! Jag och sambon har nyligen gått ner 10 kilo vardera och sambon hade också huvudvärk och kände sig allmänt dålig första veckan. Sen släppte det. Kram.

 
applecore

applecore

15 februari 2007 17:39

Hitta på en sak du ska göra när du tänker på mat - en "fix" som du kan hänga upp dig på... T ex spela ett roligt dataspel, springa 100 varv runt huset eller pussa på maken :-) Du kommer att klara det! Kram!

http://applecore72.blogspot.com

 
fialotta

fialotta

15 februari 2007 20:00

Första veckan brukar vara värst när man börjat någon typ av kur. Krafterna kommer tillbaka! Bara att försöka hålla ut. Kroppen måste få en chans att ställa om sig.

Pepp och lycka till!

http://fialotta.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

15 februari 2007 20:03

Vi hejjar på ändå även om du är lite mindre aktiv, så klart!! Du klarar detta, klart att det är tufft. Men du är stark. Kom igen vännen :) Huvudvärken kommer också att ge med sig. Efter ett tag.

http://www.malika.se

 
Elin

Elin

15 februari 2007 21:47

Heja heja!! Du kommer att klara det här galant! :)

http://sedlacek.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards