Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 februari 2007

Mitt mantra...

Av grodis - 16 februari 2007 08:23

"Det är värt det. Det är värt det. Det är värt det. Det är värt det."Det ÄR värt det.Jag ställde mig på vågen imorse. Och insåg att det ÄR värt det. -0,7 kg på ETT dygn! YES!Det behövde jag se... för att hålla i. Samtidigt så är jag långt ifrån att ge upp, men huvudvärken jag har är INTE att leka med kan jag lova... fy bubblan.Den är nästan migränliknande och jag mår illa också. *urk*Vaknade med samma huvudvärk som jag hade igår och det gjorde mig lite nedslagen först, men det var innan vägningen...In på Hemköp idag. Köpte mineralvatten, för det skulle jag ju ha! Viktiga salter där som jag behöver. Glömde köpa igår... Nu sitter jag här med "Ramlösa Skogshallon" och det är en favorit. Inga sötningsmedel, hurra!Skål och go´morron kära vänner!

 
 
Pinse

Pinse

16 februari 2007 08:53

Ramlösa päron/citronmeliss och Ramlösa kaktus är båda en höjdare också, om du behöver variation. Lycka till!

http://pinse.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

16 februari 2007 09:16

Hoppas att huvudvärken ger sig snart. Med mineralvatten klarar man mycket, det finns ju många goda smaker. Ramlösa Granatäpple är toppen!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

solna-madde

16 februari 2007 09:32

Jag håller med Elin! Ramlösa Granatäpple är supergod!
Håll i grodis! Det är jättejobbigt i början men du kommer att klara det! Imorgon får du ju äta en måltid!!!

Trevlig fredag!
kramar

 
Ingen bild

"E"

16 februari 2007 10:12

Loka Päron är också mums!
Härligt att höra att det funkar, 0,7 är en braaaaaaa början! Kramis grodis!

 
Manne

Manne

16 februari 2007 10:49

Helt underbart för dig Grodis...
Huvudvärken kommer att ge med sig, det är en abstinensreaktion och kroppen måste ställa in sig på nya tider, men det klarar du!

*stor varm Pepprig-kram*

http://one2many.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

16 februari 2007 12:07

Wow vad roligt med nästan 1 kg minus. Heja heja du klarar det här.
Det låter hemskt med huvudvärken/migränen, usch hoppas det är helt väck till i morgon. Det är säkert för det händer så mycket i kroppen nu.
Ramlösa skogshallon låter supergott, det visste jag inte ens fanns.
kram trevlig helg

http://barbamamma.blogg.se

 
Ingen bild

Lillan

16 februari 2007 13:19

Ramlösa ska drickas naturellt eller med Citrussmak tycker jag då ;-) Men allt är ju bra om man får i sig mycket vatten! Skönt att det blev lite av en kick-start med 0,7 minuskilo direkt!!

Sötningsmedel är för övrigt bannlyst här hemma. Det enda det lyckas följa med i är Läkerolaskarna - finns ju inga med vanligt socker längre!

stor kram och ha en bra helg!!!

 
Kapybaran

Kapybaran

16 februari 2007 14:20

Heja, vad duktig du är!!! Tror som du, mycket vätska och vila är vad du behöver. din kropp går igenom en stor förändring nu. Loka Päron är min favvo. Smakar päronsplit, fast utan att vara sliskig.

http://www.kapybaran.blogspot.com

 
Åse

Åse

16 februari 2007 14:29

Heja Grodis! Det är jobbigt att gå på "ren kur". Bra att du skaffat dig ett mantra och tänk på målbilden.

Go Grodis! Go Grodis! Go Grodis!

http://didriksson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards