Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 februari 2007

Måste varit koffein-abstinens...

Av grodis - 16 februari 2007 22:18

Precis som mie kommenterade i mitt förra inlägg så har jag insett att det måste varit koffein-abstinens som orsakade min tidigare så svåra huvudvärk.Kl. 15.45 tog jag nämligen en svart kopp kaffe, espresso, kanske en halv deciliter sammanlagt. Bara en kvart senare sa det "Tjong!" i huvudet och plötsligt började jag kunna tänka klart och huvudvärken började sakta men säkert försvinna..! Nästan otäckt märkbart.Jag dricker normalt sätt inte så jättemycket kaffe. En stor mugg på morgonen och ev. en på eftermiddagen. Blir runt 4 koppar/dag. Men tydligen räcker det för att jag ska få abstinens.Kaffe och te är tillåtet under denna kur och jag fattar inte varför jag inte kopplade tidigare? Då hade jag sluppit 1,5 dygns huvudvärk. Nåväl, nu är Prenet-Go fasen över och jag har klarat det! Druckit minst 3 liter vatten idag också och just nu dricker jag min "fredagsdrink" bestående av vatten med citronskivor i och is. Mums! ;-)Jag mår mycket bättre nu och hoppas att jag gör det även imorgon när jag vaknar. Imorgon är det övergång till Fas 2 och jag ska dricka 2 omgångar av Prenet-Bas med 4-6 timmars mellanrum. Jag har numera två olika sorters pulver att välja bland; Grönsakssoppa eller Caffelatte. Varm eller kall dryck. Blir en Caffelatte till frukost. Grönsakssoppa till lunch och så ska jag få äta MAT imorgon kväll! RIKTIG mat! Hurra! Vi var och handlade tidigare ikväll så helgens mat och även måndagens kvällsmat är planerad och klar.Imorgon kväll blir det en potatissallad av hela 4(!) medelstora potatisar, dijonsenap, rödlök, kapris och olja. Till det blir det gravad lax. Gud så gott! :-DNu ska jag slösurfa en stund innan det är dags att säga farväl till denna dag. Jag klarade Fas 1! HURRA!

 
 
Ingen bild

Linda B

16 februari 2007 22:48

Jag hejar på dig!! Förstår att du ser fram emot morgondagens middag=)=)
Kram!

 
Soff

Soff

17 februari 2007 10:23

Hurra för dig! Precis det här jag ville läsa nu på morgonen. Du är så himla stark nu tjejen och du har klarat av den första fasen galant. Nu blir det bara lättare. Ett mål mat + lite kaffe om dagen kommer göra susen. Nu är det bara full fart framåt....neråt... :-)

*kramar*

http://soff78.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

17 februari 2007 10:24

Du är så fantastiskt duktig!! Hela fas 1 är över, den tuffa chocken för kroppen. Du kommer att fixa detta. Din middags plan för idag låter ju fantastiskt musmig :)

http://www.malika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards