Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 februari 2007

Lunchshopping på IKEA

Av grodis - 19 februari 2007 14:56

Det blev en repris på IKEA idag!En kollega till mig satt och berättade att hon ville ha ett överkast som fanns just på IKEA och eftersom jag ju har 1 h lunch (men inte kan äta förrän vid 14.30) och ångrade mig att jag inte köpte en lampa jag såg där när jag var där i lördags, erbjöd mig att skjutsa henne dit. Två flugor i en smäll liksom! :-)Sagt och gjort. Vi tog lilla röda faran (Micran) fram och tillbaka till IKEA (ca 1,5 mil). Gick in bakvägen så vi snart kom fram till lampavdelningen + textilavdelningen. Kollade runt lite annat och köpte det vi skulle.57 minuter senare kom vi in på jobbet igen. Puh! :-)Trevligt!Precis ätit dagens andra mål i form av grönsakssoppa och jag måste säg att det är stooor skillnad på att bara ta hetvatten och vispa ut den i mot att koka upp den snabbt som jag gjorde nu. Mycket godare och fylligare!Nu sippar jag på en kopp svart kaffe och känner mig pigg, mätt och nöjd.Men imorgon är det fettisdagen och jag veeeeeeet att det kommer bjussas på semlor här på jobbet då. *suckar tungt* Jag som äääääääääälskar semlor! Får ge f-n i att gå till fikabordet överhuvudtaget då, igen... :-(Men... det ÄR värt det!

 
 
Ingen bild

solna-madde

19 februari 2007 15:40

Fin lampa! Vi har supersmala fönsterbänkar så där får inte snyggsnygga lampor plats och sedan har vi en katt som äääälskaaaar att ha ner saker från bänkar och bord så där kan vi inte ha dem och för att toppa det hela så är 87 centimeter Leia fullständigt fenomenal på att pilla ner saker ;-)

Fast när vi blir pensionärer kanske vi kan börja inreda igen ;-)

Du är världsbäst om du låter bli semlorna imorgon!!

kram!

 
Soff

Soff

19 februari 2007 15:54

Härligt att höra din beslutsamhet och att du upprepar ditt mantra :-) För du har verkligen hittat mitt i prick där - DET ÄR VÄRT DET! Du är så duktig och jag är klart imponerad av dig.

KRAMAR

http://soff78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards