Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 februari 2007

Pirr pirr!

Av grodis - 21 februari 2007 10:30

Idag pirrar det massor i min mage och jag är allmänt glad och uppåt. Inte så konstigt kanske... ;-) Tänk att vi får OK idag. Ja, jag vågar tro det. Helt sanslöst! Vi är verkligen på väg mot vårt barn. Mot Viktors syskon. Mer och mer börjar tankarna riktas in på vem denna lill* varelse är. Om h*n redan nu finns i någon kvinnas mage och sparkar? Eller är h*n redan född? Ett litet knyte någonstans i Bolivia. Säkert inlindad i mjukt tyg. En liten son eller dotter... *blir tårögd av bara tanken*Åh, så jag längtar..!! Det är en stor dag för mig idag. Men ännu större kommer det bli när vi får pappret med stort "P" i handen med OK. Då jäklar struntar jag i Prenet för ett tag och skålar i champagne, äkta sådan! För det är det absolut värt!Ikväll är det dags för andra träffen med gänget i Prenetprogrammet! Ska bli jättekul att höra hur de andra nio deltagarna klarat veckan och jag har en del frågor jag vill ta upp. Det är -15 grader idag *brrr* och vi ska ut och gå med stavar, jättekul! Faktiskt. *menar det* Jag har underställ, vantar, mössa, halsduk, GoreTex-kängorna och annat nedpackat så jag lär inte frysa. Sen får jag ju upp värmen ganska snart också när vi börjar gå.En bra onsdag - och imorgon börjar våra kära vänner sin hemutredning. LYCKA TILL goa Soff med make!!

 
 
Ingen bild

solna-madde

21 februari 2007 11:22

In med skumpan i kylen! Champagne är det gooodaste jag vet och den ska vara så där kall så det bubblorna bara hoppar på tungan ;-)

Visst är det fantastiskt, att det finns ett litet barn som ska bli erat... det hisnar i magen när man tänker så.

Lycka till idag med allt!
kram!

 
UlricafrCybern

UlricafrCybern

21 februari 2007 11:55

Åh, jag blir alldeles varm i kroppen och rörd. Förstår att det är många tankar som far runt. Lycka till och kyl champagnen väl. Det är ni väl värda.

http://tvillingmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillan

21 februari 2007 14:05

Då rekommenderar jag Bollinger ;-) Det skålade vi i när jag hade testat postivt med Carl och det är ju verkligen supergott! Nu i somras fick det bli en gul änka istället och det var inte riktigt lika gott...

Just tanken att grodynglet kanske redan FINNS i den här världen - eller ligger i sin biomammas mage just nu är ju helt enkelt svindlande!!!

 
Ingen bild

Fixo

21 februari 2007 14:52

Härligt... härifrån, där jag sitter, känns det som om det går så snabbt för er nu... men det gör det förstås inte. Men ni har kommit så många stora steg på er väg nu så det är inte klokt! Ni väntar barn faktiskt! Kramis

 
Ingen bild

Trollmor

21 februari 2007 21:36

Vilken härlig läsning! Det var ett tag sedan jag tittade in här hos dig senast, vad mycket glada, positiva nyheter! Inte långt kvar tills ni får ert efterlängtade papper! Och ståndaktig är du som avstår från semlor, imponerande!
Lova att du roar till inne hos oss på Aff när du fått ditt papper i handen! KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards