Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 24 februari 2007

Det ÄR värt det!

Av grodis - 24 februari 2007 12:03

"Råkade" väga och mäta mig imorse igen. Kunde inte låta bli. Även fast jag vet att jag inte borde. Men imorse var både vågen och måttbandet snälla igen!Sammanlagd minskning efter 9 dagar:Vikt: -2,1 kgMidjemått: - 9 cm!!HURRA!Behövde verkligen dessa siffror nu. Särskilt nu när PMS:en inte är rolig alls. Magen och hela kroppen känns svullen och blä! Då känns det jättefint att få minus, ändå! Men det är jag värd också. Faktiskt. Jag kan ärligt säga att jag hållt mig till Prenets program STENHÅRT och inte avvikit eller fuskat en enda gång! Så det så. *sträcker stolt på mig*Idag är det avfrostning av frys som gäller, sen är det lite syning av gardiner som står på schemat. En promenad ska också tas, men stavarna får stå hemma idag för det är för halt.Ikväll ska vi hem till svärfar med sambo på middag. Det kommer gå bra. Det ska bjussas på gryta och jag vet precis vad som är i den (ingen grädde eller så, tack o lov!) och till det ris och mycket sallad! Har inte bestämt mig hur jag ska hantera vinet än, är SÅ sugen på ETT glas rött. Jag tror faktiskt jag ska ta det. Till maten. Men sen är det STOPP! Kaffe förstås, men efterrätten hoppar jag och tar med en blodgrapefrukt istället! :-)Förresten så köpte jag mitt livs första ÄKTA champagne igår. Gick på Lillans förslag "Bollinger". En liten flaska för 201:- ligger nu på kylning! :-D Vi får se när vi får öppna den... hoppas under nästa vecka!Ha en fin lördag alla!

 
 
Sarah

Sarah

24 februari 2007 13:20

Ah, Bollinger som är SÅ gott! Den och Pol Roger hör till mina champagnefavvisar så jag tycker du gjort ett bra va!
Härligt med minus du är SÅ duktig!!

kram

http://www.wallskog.blogg.se

 
Ina

Ina

24 februari 2007 15:27

Vad du är DUKTIG Grodis, riktigt riktigt DUKTIG!! Jag är grymt imponerad och du är värd vartenda hekto. Tänk när PMS:en släpper, då går du ner ännu mer!!
Om jag får tycka så tycker jag att du ska hoppa vinet idag eftersom du ju har planerat att dricka champagne när ni får beskedet. Det kommer många, många rödvinstillfällen framöver. Det blir bara tuffare om man svänger av vägen, om så bara för en liten avstickare... Men det är ju MITT tyckande. Du vet bäst själv :) !!
KRAM

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Grodis

24 februari 2007 16:02

Sarah>>Tack vännen! Jag har aldrig druckit Bollinger, så jag litar på dig och Lillan! ;-) Låter bra att det är gott. Jag längtar.. fast mest efter pappret såklart! ;-D KRAM!

Ina>>Ja, du har helt rätt. Jag ska ju dricka champagne snart... Hmmm... Jag måste tänka på saken lite till. ;-) Tack för pepp och kloka tankar! Kram!

 
Kapybaran

Kapybaran

24 februari 2007 17:34

heja Grodis, såååååå strongt av dig!! Håller med ovanstående, skippa vinet och ta igen det på bollingern sen!

http://www.kapybaran.blogspot.com

 
Åsa med Klara och LillY

Åsa med Klara och LillY

24 februari 2007 19:11

9 cm!!!!!!
Vilket toppenresultat gumman :)
Kram Åsa

Skål förresten !! och grattis så klart!!

http://net.bredband.hem/familjenhellkvist

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards