Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 28 februari 2007

Postat och klart!

Av grodis - 28 februari 2007 14:45

Nu ligger kuvertet med kopior på hemutredningen, läkarintyget och medgivandet på en postlåda! Whohooo!Känns jättekonstigt detta. Svårt att "ta på" även fast jag haft kuvertet i min hand. Skum men underbar känsla. Det går INTE in i mitt huvud, vad vi håller på med?! Vi håller ju på att sakta sakta närma oss barn. Ett litet syskon till Viktor! Helt sanslöst.... :´-)Många av er skriver att "snart har ni barnet i er famn" och så.. men jag måste rätta er lite där. ;-) Det är inte så snart. Om ca 1 år från det att vi får skicka våra handlingar till Bolivia. Det är den tiden det handlar om just nu. På ett ungefär. Saker och ting kan och kommer säkert att hända under resans gång som kan göra att det tar längre, eller kortare tid. Jättesvårt att sia om.Själv är jag inställd på att vi kommer få åka nästa vår/sommar. Känns galet underbart! Men det känns helt OK. Vi behöver den tiden. Både mentalt och rent praktiskt att ordna saker och ting. 1 år går så fort. Det är t ex nu i mars 1 år sen vi gjorde vårt 3:e och sista IVF-försök och tänker man så, så har detta år gått rasande fort!Nu måste jag rusa upp ett par våningsplan och få i mig soppan! Får inte äta inom 2 timmar innan BIA-mätningen och den är ju vid 17!KRAM på er alla!

 
 
Ingen bild

solna-madde

28 februari 2007 14:58

Visst är det en härlig känsla? Nu kan ni liksom inte göra så mycket mer förrän ni får vidare instruktioner från BFA.
Förrutom att ladda för den intensiva perioden som papperssamlandet inbjuder till förstås!

Tjihooo vad roligt!! Vi räknar stenhårt med 2 års väntan och nu har vi väntat i exakt 6 dagar ;-). Men barnbesked bör vi väl få på senhösten 2008 iaf...

Hoppas allt går bra på mätningen!
kram!

 
applecore

applecore

28 februari 2007 15:01

Grattis! Vi kommer kanske att få BB samtidigt - kul! Då får vi hitta ett café med plats för en massa barnvagnar ;-)

http://applecore72.blogspot.com

 
Tess

Tess

28 februari 2007 15:27

Nej det är klart att det inte är så snart som man vill, men om man tänker på allt som varit och den tid som passerat så är det ju ganske snart :) Är det inte nu som väntan intar en ny fas, när man faktiskt vet att det kommer att bli ett barn i slutänden, när man är godkänd och klar. Det kommer inte att bli en lätt väntan, det säger jag inte. Men nu är det verkligen er väntan, er väntan på ert barn. Känns så fantastiskt (och jag börjar så klart gråta igen ...).

http://www.malika.se

 
Manne

Manne

28 februari 2007 20:15

Du e för go....:)

Kram!

http://one2many.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards