Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 28 februari 2007

Februaris sista inlägg!

Av grodis - 28 februari 2007 21:38

Idag är det sista februari. Imorgon är det mars! *mjau* ;-P En månad närmare våren och sommaren, härligt! Vi går mot ljusare tider, mina vänner! Tänk på det extra mycket, gråmulna dagar som denna...Vägning och mätning ikväll. Och hur gick det..?Jag är jättenöjd! Vågen var snäll och visade menssvullen mage och kropp till trots -2,5 kilo! HURRA!Midjemåttet mättes dock aldrig. *puh* ;-PBIA-mätningen visade att jag ökat +0,8 kg i vätska (inte konstigt med tanke på vart i menscykeln jag är) och att jag gått ner -1,3 kg i fett, men även -2 kg i muskelmassa. Det sistnämnda ska jag självklart inte minska i, så fr o m imorgon ska jag äta mer proteiner! Jag ska till min frukost (pulver + 2,5 dl mellanmjölk) äta 1 kokt ägg, varje dag. Dessutom ska jag öka andelen protein vid varje middag. Vattenbiten har jag också slarvat med sista dagarna och det kan också leda till att jag minskat i muskelmassa, för musklerna behöver vätska! Minst 2,5 - 3 liter vatten SKA jag ha i mig varje dag! Jag har fått i mig 1,5 liter ungefär sista dagarna. För lite alltså. Skärpning där!Känns jättebra och jag är supermotiverad att fortsätta. Jag ska ha toppresultat nästa mätning om 2 veckor! :-DNästa vecka ska vi få testa Pilates! Ska bli jätteroligt! Framöver ska vi också få testa bl a boxning, vilket också ska bli skoj!Veckans hemuppgift blev att göra en Personlig analys av sig själv. Vilken/vilka ät-typ(-er) är jag? (Storätare, Sötsaksätare, Fettätare, Småätare, Nattätare, Tvångsätare). Vi har fått 30 frågor som vi ska svara ja eller nej på och utefter de svaren bestäms din "ät-typ".Vi fick också lära oss hur övervikt/fetma uppstår. Vad bestämmer energibehovet? Midjemåttet, inom vilka ramar bör man vara?En personlig analys ska vi också göra!Komma underfund med de känslor och tankar som triggar suget efter mat och/eller godis. Vara positivt inställd till att ända vissa vanor. Utveckla viljan att lyckas (jag kan!). Öva mig själv att tro på mina egna krafter - "Alla mål börjar med en dröm"...Vi fick också en Mental uppgift:Varje gång jag håller på att tappa kontrollen ska jag tänka efter vilken situation jag just nu befinner mig i. Känna efter om det finns något i situationen som får mig att känna mig stressad, ledsen eller frustrerad. Ta reda på om jag kan förhålla mig på ett annat sätt till situationen. Vad kan jag göra istället för att äta?Fick även en Motionsuppgift. Vi ska välja valfri motionsaktivitet och utföra den minst 2 ggr/vecka under minst 20 minuter.Full fart framåt och neråt! Tack snälla ni för alla goa kommentarer. Jag är överväldigad! :-D

 
 
Ingen bild

Arletta

28 februari 2007 22:14

Men grodis då! Jag hinner ju inte läsa! *skrattar*
Är sååå glad för ert medgivande och tycker att Grodans babybok är såååå fin!

 
Tess

Tess

1 mars 2007 08:04

Men vilka bra resultat ändå!! Nästa vecka kommer du ju att vara i en helt annan sits. Jag vill också testa Pilates!!! Måste ta mig i kragen och hitta något ställe som har det. Boxning skulle jag också vilja testa :)

Du är fantastisk vännen!

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Grodis

1 mars 2007 08:15

Arletta>>Sorry! ;-P
Men du! vad har du gjort?! Jag kommer inte in på din blogg längre ju... lösenord? Maila mig? Du har väl min adress va? *blink*
Tack vännen! :-)

Tess>>Ja, nya tag nu! :-) Och som sagt, jag är jättenöjd med -2,5 kg trots mens! Ska bli jätteintressant att testa Pilates, särskilt då det är extra bra för att stärka bålen. DET behöver jag! Boxning med... armarna... TACK rara du! KRAM!

 
Ingen bild

Catharina

1 mars 2007 08:58

Ååååh, GRATTIS älskade Grodan!! Läste om ert medgivande nu, blev alldeles tårögd! Så fantastiskt underbart... äntligen! Nu hoppas jag att väntan på barnbesked inte blir allt för lång!

Grattis till viktminskningen också, vad duktig du är!

Många kramar / Catharina (AFF)

 
Ingen bild

"E"

1 mars 2007 09:25

Hej! Har inte varit in på några dagar men det har hänt grejer!! :)
GRATTIS till både hemutredning och viktminskning lilla grodan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards