Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 13 december 2006

Sanktaaa Luciaaa....

Av grodis - 13 december 2006 08:42

Idag är det lucia - sägs det.Trots att vi hade lussefirande på jobbet nu på morgonen så är julstämningen lååååååååångt borta. *suckar* Får se om den blir bättre ikväll, för då tänker jag banne mig klä granen! Så det så.Imorgon är det torsdag och dags för hemutredningsbesök nr 2 av 6! Det är då 10 dagar sen vårt första möte och som jag skrivit förut - tiden ruuuuuuuusar iväg! Imorgon ska vi prata om våra intressen bl a. Jag som inte har några uttalade intressen vette sjutton vad jag ska säga..?? "Pyssla i hemmet, sy, umgås med vänner"... bah... låter ju så banalt. "Alla andra" verkar ha så många intressen, typ träna, läsa, vara i naturen, trädgården, sport, föreningsliv osv osv. Nåväl, jag ÄR en hemmamänniska och jag måste ju stå för det. Jag ÄLSKAR att vara hemma i vårt hem och pyssla och dona, oavsett om det är inomhus eller utomhus. Dock är jag rätt "kräsen" när det gäller utomhus, för jag går gärna bara ut när det är finfint väder! *hehe*Jag hoppas det inte är något minus att inte ha 111 intressen...Vi har ju även fått en varsin s k "nätverkskarta" som vi ska fylla i, men jag förstår inte riktigt hur vi ska fylla i den så den måste jag komma ihåg att fråga om imorgon.Ha en mysig Lucia allesammans!

 
 
Ingen bild

Mallsing

13 december 2006 09:08

Oj vad snabbt 10 dagar gick.....
Jag vet inte varför hemutredarna frågar vad ni har för intressen men att vara en person som inte har 100 intressen och massa aktiviteter utan älskar att vara hemma och bryr sig mycket om sina vänner tror jag är ett plus. Visst är det väl bra om man har ett kontaktnät med andra vuxna omkring sig men jag tror att ett barn mår gott med föräldrar som trivs att vara hemma. Stabila, kärleksfulla människor som inte flänger omkring på en massa andra saker precis som du Marie: )). Detta kommer hemutredarna se oxå. I know...

Trevlig Lucia *kramar*

 
Ingen bild

L8

13 december 2006 10:01

HEJ!

Nu var jag bara tvungen att kommentera! Du vet inte alls vem jag är, men jag har följt ditt "öde" från och till ända sedan Ankomstgrupp aug -02... Jag var med där när Ni förlorade Er älskade Viktor och det berörde mig så djupt! Min lilla A föddes tidig september -02 och allt gick bra, men bl a har ditt öde fått mig att "tänka till" och värdera livet annorlunda, tror jag.

Det var ju faktiskt inte detta jag tänkte svamla om egentligen...... Jag skulle ju kommentera ang intressen ;-)
Glöm för allt i världen inte av att berätta att Du är grym på att skriva! Du bloggar på ett suveränt sätt, gör en snygg sida mm. Det måste väl vara ett ....litet... intresse iaf.
Jag tror det är ett mycket hälsosamt och bra sätt att hantera sina funderingar och känslor på som säkert tas emot med uppskattning.

Nu skall jag inte störa mera... Ville bara "sätta ner foten" och tala om att Du faktiskt är riktigt bra på detta!

Lusse-kramar från ett vattendränkt Västsverige - vilken julstämning ger det?!?!

 
Elin

Elin

13 december 2006 11:14

Håller med de andra som skrivit om intressen. Det är nog inte så mycket mängden av intressen som är viktigt eller inte. Jag tror nog mest att de vill få en bra bild av vilka ni är som personer. Att du gillar att bry dig om ditt hem och dina närmaste visar ju bara vilken god människa du är! :) En varm Luciakram kommer farande okcså!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Fixo

13 december 2006 12:10

hej grodis! Har inte sett till dig på länge, så jag var tvungen att gå in och kolla läget. Och allt verkar ju toppenbra med dig, som tur är. Självklart är det inget minus att vara hemkär och inte flänga så mycket. Det gäller nog speciellt adoptivföräldrar faktiskt, för det är ju bara så viktigt att era barn får en trygghet och vet var de hör hemma, oavsett om deras grund och början i livet varit skakig i vissa fall. Så jag gissar att det bara är bra! Du är ju för guds skull inte asocial, bara trivs med att vara hemma. Stort lycka till på samtalet och ha en riktigt glad lucia! Kram

 
Arletta

Arletta

13 december 2006 22:45

Nä men så tjusig Grodis med en tomtemössa! Jättefin!

Det kommer säkert att gå jättebra på utredningen.

http://wallemini.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards