Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under februari 2007

Av grodis - 7 februari 2007 14:14

Hittade inte kvittot på armbandet som jag var så säker på att jag hade i plånboken så jag gick aldrig ens ner till butiken och försökte. Det måste ligga hemma någonstans? *hoppas* Blir nog svårt att byta annars... Nåväl, en liten runda på stan blev det iallafall (dock ingen iPod med, Manne.. men bra förslag!) så jag fick lite frisk luft iallafall och inhandlade en mörkgrå gästhandduk för halva priset och sen blev det en Big Tasty hamburgare från Det berömda "m:et"... bara hamburgaren alltså. Gött!Tack för alla tänkvärda kommentarer ang. mitt "tungbloggat-inlägg". Jag ska tänka, vända ut och in på mig själv och diskutera. Och tänka lite till.. och kanske testa ... :-)

Av grodis - 7 februari 2007 12:20

..ska jag gå strax. På lunch. Solen lyser mot en klarblå himmel men det är -9,5 grad kallt och nordlig vind på ca 2 m/sek. Tog min tjocka vinterkappa på mig idag och mina grova kängor. Vantar och halsduk också såklart. Måste gå en lite längre sväng på stan på lunchen, dels för att byta armbandet jag fick i födelsedagspresent (ja, IGEN!)... kan inte bestämma mig för silver eller oxiderat. Hade oxiderat (gråsvart) från början... sen bytte jag till silver, men så känner jag att jag nog ska ha oxiderat iallafall, trots allt. Dessutom gillar maken det bättre också, och det avgjorde saken! Trots att jag knappt får det av och på mig själv. Lite krångligt med en hand...Sugen på sushilunch idag. Så en sån blir det nog.. det stället ligger dessutom bara runt hörnet från guldsmedsaffären så det passar ju bra. Funderar på att ta en lugn lunch för mig själv där istället för att ta med mig maten tillbaka till jobbet... Vi får la se... ;-)Smaklig lunch!

Av grodis - 7 februari 2007 09:54

Just nu är det väldigt tungbloggat känner jag.Jag har MASSOR av tankar och funderingar i huvudet, men känner mig begränsad. Det är för privata saker att skriva om här. Men oj vad jag skulle behöva sätta dem på pränt och få lite tips och råd... Funderingar över framtiden och livet. Alltså inget "sånt", inget rörande äktenskapet, där har jag ju mannen i mitt liv och är så nöjd så! ;-) Men ni vet, andra saker... som "karriär"...Så. Nu har jag sagt lite.Mycket funderingar och idéer. Tankar som mal. Våga eller inte. Testa. Byta spår. Efter 11 år är det kanske dags. Åtminstone testa. Kanske. Äsch, jag vet inte....NÄR är det rätt tid egentligen? Ett år innan man förhoppningsvis ska vara mammaledig. Kanske inte. Om man får chansen att testa lite, ska jag ta den?Mycket tankar nu. Mycket drömmar. Om framtiden. Jag vill utvecklas. Träffa människor. Inte bara prata via en dator/telefon... Hjälpa. Komma med råd och tips. Utnyttja min kreativa sida på annat sätt.Tål att tänkas på. Lite till. Eller rätt mycket till....

Av grodis - 7 februari 2007 08:18

Hittade ett stresstest som jag gjorde."Klicka på knappen Starta testet. Gissa när det har gått 30 sekunder. Då klickar du på Stoppa testet.Det här experimentet har prövats på ett stort antal shoppare i New York. Var femte var så stressad att hon sa stopp redan före 15 sekunder. Och 8 av 10 stoppade före 30 sekunder."Jag kan säga som så att jag INTE är stressad.. Jag fick 31,7 sekunder och är en "lugn och avspänd person".Men..! *viskar*Första gången fick jag 39,3... *s* Inte undra på att jag tycker tiden går sakta..... ;-P

Av grodis - 6 februari 2007 22:28

..grisen gal i granens topp!Ungefär så känns det som om min dag varit. Upp som en sol, ned som en pannkaka redan innan 08.00 Sen saaaaaakta upp igen. Och lagom när solen gått ner så är Grodis på väg upp igen. Det blev en svajig dag känslomässig, men nu är det bra igen. Lugn och ro i både kropp och själ. Skönt...Kommunikation.... Ett av de bästa ställena att kommunicera är i bilen. Då kommer man ingenstans. Inga val. Bara hoppas på att det är lugnt i trafiken... En lugn kväll framför tv:n. Favoprogrammen "Bygglov" och sen "House". Känner mig frusen. Myst i fåtöljen under ullpläden med tofflor och stickad poncho. -13 grader ute nu. 17 grader inne trots att vi eldat massor i braskaminen...*brrr* Snart dags att krypa till kojs... Läsa en stund innan det är dags att sluta mina bruna....Sov så gott allihop och tack.. tack.. tack!Nämen oj! Glömde ju det viktigaste... Jag lämnade tillbaka vår hemutredning idag, men några små justeringar i. Ska ringa hemutredaren imorgon och förklara ett av mina frågetecken.. se vad hon säger. Måste också ringa BFA-A (Barnen Framför Allt Adoptioner) och kolla så de fått våra uppdateringsuppgifter + avgift så vi inte ramlar ur kön..!

Av grodis - 6 februari 2007 15:14

Visst, jag mår pissdåligt i kropp och själ idag... men det hindrar mig inte från att glädjas med min vän Sophie som alldeles för en stund sen fick ett underbart besked! Hurra!! Livet har lite rättvisa ibland iallafall.Gud så glad jag är. Att få dela sitt livs resa med två fantastiskt goa vänner känns alldeles galet roligt!

Av grodis - 6 februari 2007 09:35

Jag känner mig...Spänd Nervös Trött IrriteradLedsenBekräftelsehungrigI behov av en kram...Känns som om jag är ALLT på en gång idag. Och det är jobbigt.Känner mig spänd och nervös inför mitt "nya" liv som börjar om en vecka. Spänd och nervös inför nämndens möte om vår hemutredning den 21:a...Tankarna är ett enda stort virrvarr idag och jag vill bara hem. Sova. Eller göra något annat. Ut och gå kanske. Eller bara vara. Men det går ju inte... *glor ut på snöyran och drömmer mig bort*

Av grodis - 6 februari 2007 08:17

En riktig skitmorgon som känns som om den förstörde hela dagen... Men det går väl över. Det brukar det göra... fort... det står ju i hemutredningen...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards