Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under februari 2007

Av grodis - 11 februari 2007 11:48

..och ännu en helg har snart flugit förbi. Jösses vad det går fort!Fredagen blev allt annat än en lugn och skön kväll i soffan med videofilm. Vi gick över till makens far med sambo. Makens halvsyrra med nya killen är på besök från söder och det blev myyyycket vin och prat för Grodis... Så mycket att jag inte mådde bra alls igår utan låg mest och slappade i soffan. Kl. 17.30(!) masade jag mig in i duschen och gjorde mig sen i ordning för vi skulle ju ut och äta på fin restaurang. Kl. 19 hade vi bord och vi fick en jättemysig 3-rätters middag tillsammans med mycket prat om framtiden och nutiden. Maten var ljuvligt god och vi satt och stornjöt. Vi småpratade om vårt kommande barn. Diskuterade lite namnförslag... :-)Vi har kommit fram till att det blir en liten Olivia. Från Bolivia. *hehe* Skojar bara... Men sött är det måste jag erkänna. Olivia hette nämligen makens gammelfarmor och kallades för Liva, så det låg på vår namnlista när Viktor föddes...Tur vi har ett tag att fundera på. Tjejnamn är dessutom mycket enklare än killnamn! Meja, Molly, Emma, Paula, Elsa... fina flicknamn...Men pojknamn..!?Lite senare på kvällen dök Sophie med make upp och delade ett par timmar med oss inne på den mysiga italienska restaurangen och det blev snack om ditten och datten och allt mellan himmel och jord. Mycket trevligt och jag och maken som var på väg hem innan med genast piggare i mössan! ;-) Jag var nykter igår (nähä?) och körde därför och skjutsade hem Sophie och hennes S innan vi tankade och åkte hem i den kalla vinternatten. Kl. 01.00 var vi hemma så det blev rätt sent ändå. Jag är dock glad idag att jag beslöt mig för att inte dricka någon alkohol igår....Det har varit städning av huset idag på f.m så nu är det klart! Maken var duktig och satte fart. Men det är nog mest för att halvsyrran med sambo snart dyker upp hos oss... ;-PJag hoppas hinna ut och ta en välbehövlig promenad och få lite frisk luft medans det är ljust idag. Dock är det ju ljust ända till kl. 17.00 nästan numera. Najs!Ha en skön söndag allihop!

Av grodis - 9 februari 2007 16:50

Snart e´re heeeelg! Hurra!Ser fram emot en lugn och skön helg med mycket mys och god mat *blink* tillsammans med maken. Om det är fint väder imorgon ska jag försöka vara ute lite så jag får den friska luft jag så väl behöver. Maken pratade om att elda lite ris som ligger kvar sen i höstas då han fällde några träd tillsammans med grannen. Jag kan nog hjälpa till där lite grann. Se det som lite styrketräning om inte annat.. ;-PIkväll är det slökväll i soffan. Någon bra film kanske? Funderar på att se IceAge2 - The Meltdown. Jag såg ettan när vi var på väg till Venezuela på vår bröllopsresa i november 2005 och OJ vad jag skrattade och fnissade högt för mig själv när jag satt på flygplanet! *s* Jag gillar tecknat!Ha en jättemysig kväll alla kända och okända vänner som läser!

Av grodis - 9 februari 2007 09:37

..på jobbet så brukar jag spela "Lets Dance" på fikarasten.Satte nyss nytt personligt rekord och nu är jag på plats 219 med 78931 poäng!Testa själva vetja! :-D

Av grodis - 9 februari 2007 08:36

Trodde aldrig jag skulle blogga om en viss Anna...Anna Nicole Smith.Född 1967 och nu ... död. Precis som sin största idol Marilyn Monroe dog hon en tidig död. Orsaken ännu en fastställd....Så tragiskt. Och så sorgligt. Hon fick ju en liten dotter förra året.. Miste sin äldste son strax efter det...Tragiskt är bara förnamnet för hennes tuffa liv.Jag minns så väl när jag för första gången såg Anna ligga som på bilden ovan för H&M årliga reklam för underkläder till jul. Hur det kändes inom mig när jag såg henne för första gången. God damn, what a woman! Vilka former! En kvinna MED former för en gångs skull, på reklampelarna för H&M! Ett genombrott. Hurra, det är OK med kurvor! Jag som själv är kurvig, jublade!Anna har kämpat med sig själv och sin vikt. Vi har sett henne gått från fet till anorektisk, fram och tillbaka... upp och ner...Sen har man ju följt hennes liv, på avstånd. Läst skvallerblaskor. På nätet. Sett på TV. Suckat och stängt av. Anna hög som en skyskrapa. Full. Nedknarkad.Och nu. Sover hon evighetssömnen.Och en liten dotter har just mist sin mamma.Så otroligt tragiskt.Sov gott, Anna.

Av grodis - 8 februari 2007 19:07

Det är torsdag idag. Min sista torsdag, iallafall i mitt "gamla liv". När jag och maken var och handlade efter jobbet idag så blev jag akut sugen på ugnspannkaka och sa att "ikväll blir det ugnspannkaka!" och så blir det nu. Ord och inga visor. Nu är det jag som ska bestämma vad det blir för mat hemma fram till onsdag den 14:e... Idag ugnspannkaka med knaperstekt bacon. Till det lingonsylt och glass...Imorgon fullkornstortillas med antingen kycklingfilé eller nötfärs som gratineras i ugn. Även lite nachochips att smaska på imorgon kväll.Lördag kväll ska jag och maken ut på italiensk restaurang och äta. Det är min födelsedagspresent från maken och jag ser väldigt mycket fram emot det, för de har helt UNDERBAR mat på det stället!Söndag blir det laxfilé med grönsaker och bönröra. Måndag är det kalas för min äldsta guddotter som fyller 6 år (stora damen!) och då blir det både kakor, bullar och tårta.Tisdag vet jag inte än, men något extra gott blir det säkerligen, för det är sista kvällen!Jösses... jag ÄR knäpp... jag vet... men detta är MITT sätt att ladda inför mitt nya sunda liv!

Av grodis - 8 februari 2007 14:20

Nu har jag varit busig. Till makens stora förtret.... ;-PJag har varit hos frissan igen. Det är bara 2 veckor sen sist jag klippte mig hos en annan frisör, men det blev INTE alls som jag ville då. Så igår ringde jag och bokade en ny tid hos en annan frisör som jag har flera vänner och kollegor som går hos. Hade turen att få en tid redan idag! Så nu är jag nyfrissad. Igen. Buuuuusig frisyr. Inte så mycket kortare än jag hade förut (axellångt) men utskuret och bra mycket lättare att fixa iordning. Skönt!Så nöjd att jag bokade in en ny tid + färg den 27/3.. om 7 veckor. Då är det dags att bli vårfin, och förhoppningsvis är jag några kilo lättare då också. :-D

Av grodis - 8 februari 2007 10:15

Hade förbeställt Sophie Zelmanis nya skiva "Memory Loves You" så vi hade den i brevlådan igår, på självaste releasedagen! Lyssnade igenom den ett par gånger och hon är verkligen helt fantastisk denna tjej! Så skön röst. Så underbart att lyssna på. Och söt är hon också till makens stora glädje.. *hehe*Det är maken som fått mig att upptäcka denna Sophie, och jag gav ju honom en weekend i Göteborg i mars, då vi ska få uppleva hennes röst live på Trädgår´n. Jag LÄNGTAR!

Av grodis - 7 februari 2007 21:15

Lugn, lugn. Jag har inte startat någon modeblogg.Jag hade bara svårt att komma på en rubrik som skulle rama in min kväll. Därför blev den som den blev.Kvällen har nämligen gått i sy-konstens tecken. Har bl a lagat makens favoritjeans från J Lindeberg + lagt upp mina nya svarta från Pręt ā porter, som jag fyndade för 1 månad sen för halva priset! Jättesköna är de, och snygga! Måste ju passa på att använda dem nu, innan de blir för stora... *hehe* Önsketänkande..? Nej, de SKA bli för stora, och min mormor har redan bokat dem efter mig. ;-)När jag kom hem idag så hade jag fått ett brev från min vårdcentral. Tro´t eller ej, men jag har kommit med i en viktminskningsgrupp DÄR MED(!) och den startar onsdag 21/2. Jösses.. nu är jag kluven. Ska jag vara med där också? Skillnaden är att den sträcker sig över ett år och inte bara 12 veckor framåt som den andra utmaningen gör som jag ska vara med i. Isåfall blir det full fart på onsdagar framöver då båda dessa träffar är på onsdagar, 10.30-12.00 + 17.00-19.00 Puh.... Nåväl, det är bara att köra hårt. Jag ska åtminstone gå på informationsmötet och lyssna har jag bestämt. Det är egentligen inte så mycket att fundera på. Det är bara att ta chansen. Jag har ju bestämt mig. Liksom. Gruppen på vårdcentralen kommer bestå av läkare, dietist, undersköterska och sjukgymnast. Jag vet inte så mycket mer än att även detta är gruppbehandling och att det startar med en information om vad gruppbehandlingen innebär och att den är under 1 år. Varje onsdag ska man träffas under 6 månader (med uppehåll under sommaren) och sen sker uppföljning efter 8 och 10 månader för att sen avslutas efter 1 år.Som sagt. Jag har ju bestämt mig. Varför tvekar jag?Go Grodis, Go Grodis!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards