Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 1 januari 2007

Av grodis - 1 januari 2007 18:09

God fortsättning på er alla och hoppas er nyårsafton blev lika fantastiskt trevlig och mysig som vår blev. Det var längesen jag mådde så toppen och hade så trevligt som vi hade med min vän Sophie och hennes make igår.Vi åt suveränt god 3-rätters middag och drack gott till. Efter middagen slog vi oss ned i soffan och spelade ett roligt sällskapsspel som hette "Från A till Ö". Tiden rusade fram och snart var det dags att kolla in Jan Malmsjös nyårstal på TV:n vid 12-slaget. Sen blev det dans i deras vardagsrum till ABBA:s "Happy New Year" och sen ut i trädgården och fyra av lite raketer som Sophies make köpt dagen till ära. Summa summarum: En underbar kväll och den bästa starten någonsin på ett nytt år. Tack goa vänner!Idag har det inte varit lika kul. Jag sov fram till 15.00, för det var väldans skönt att ligga och dra sig läääänge när man hör regnet smattra mot fönsterblecken. Nyss ätit middag á la Cajsa Warg, där sista biten av julskinkan tärnades upp och stektes ihop med ett par skivor bacon, lite lök, vitlök, tomatpuré, krossade tomater och matlagningsgrädde som fick stå och puttra ihop. Till det fullkornspastaskurvar. Perfekt "bakismiddag" med andra ord... ;-)Tänk att det är 2007 nu. Äntligen! Jag tror sällan jag längtat så mycket efter ett nytt år - ett nytt avstamp i livet, så som jag gjort denna gång. Nyårslöfte har jag inte avgett något till mig själv denna gång faktiskt, för jag brukar vara så bra på att svika mig själv och göra mig själv så besviken och ledsen, och så blir det bara pannkaka av allt. Därför har jag inte gett mig själv något löfte. Däremot ska jag jobba mot att se till att jag ska må bättre, på alla plan. Ta hand om mig själv. Bli snällare mot mig själv och min behandling av min kropp. Vad det innebär tänker jag inte skriva ut här, men jag tror ni förstår "andemeningen"...Nu ska jag krypa ner i soffan och mysa med maken...God fortsättning allihop!

Ovido - Quiz & Flashcards