Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 9 januari 2007

Av grodis - 9 januari 2007 22:25

Först och främst... Tack för omtanken, goa ni! Ikväll har jag vilat i soffan under ullpläden, tänt i braskaminen, ätit hallonsorbet från Lejonet och Björnen, sovit en stund, kollat "Bygglov" och "House". Ögat mår mycket bättre, tack och lov! Visst det är ömt och skaver fortfarande när jag blinkar och så, men det är ingenting mot tidigare idag, så det ska bli bra detta. :-)Mötet idag med våra utredare gick också bra! Det känns jättekonstigt att vi bara har ETT litet möte kvar och sen är det bara hembesöket. De sa att vi ligger bra till, så jag tar det som att vi inte behöver fler möten efter den 22:a! Wow... coolt. Känns faktiskt som om det är läge att lägga champagnen på kylning snart.. *iiiiih*Idag var det mest min mun som gick, då vi pratade om min bakgrund och uppväxt. Då jag/vi lämnat in papper om det som vi själva skrivit så var det inte så mycket som behövde sägas utan jag upprepade mest det jag skrivit ned. Pratade om mina lekar i skogen hemma hos mina föräldrar.. hur jag byggde kojor med kompisar och sprang runt med käpphästen. ;-) Rätt kul att tänka tillbaka och minnas egentligen, inte ofta man gör det annars.. åtminstone inte jag.Vi pratade även om vad jag och maken gillar att göra tillsammans och lite så... 1 timme prick satt vi idag och nu är det exakt en vecka tills nästa möte och då ska maken få prata om sin uppväxt, för då är han förhoppningsvis bättre i munnen efter utdragningen av sin onda tand.Måste berätta en grej till som hänt ikväll - denna stormiga tisdagkväll i ett alldeles onormalt milt januari. Min barndomsvän ringde vid 21.30 (hon ringer ALDRIG så sent om det inte är något viktigt) och jag blev först lite orolig för ett par sekunder. Men så berättade hon att hennes katt (likadan som vår, en svart/vit/röd perser) precis fött en kattunge på vardagsrumsgolvet..!! Hon visste inte ens att katten var dräktig! Vi skojade dock om det för ett par veckor sen för hon hade fått så stora tuttar, men faktum är att katten är en innekatt OCH äter p-piller, men rymmer ibland... och sista rymningen var i november... Tydligen hade hon någon älskare i busken då och passade på... ;-)En halvtimme efter, när "House" var slut, ringde jag upp henne för att uppdatera mig om läget och precis då hade unge nr 2 kommit ut, en svartvit liten sak! Åh, jag vill haaaaaaaaaa!! Det är det närmaste kattunge som vi kommer som skulle kunnat vara född av vår Sally. (som jag lät kastrera för 2 år sen...) Har alltid velat ha två missar.. så Sally inte är så ensam... Jag fyller ju faktiskt år snart och tänk OM man önskar sig riktigt, riktigt, riktigt mycket...? ;-PMen, jag vet... maken ÄR svårflirtad... *suckar uppgivet*Men OM... och om det är en tjej.. då är namnet givet iallafall.. en liten Ronja.. född en stormig natt.. precis som i Astrid Lindgrens saga om Ronja Rövardotter.*går och lägger mig och drömmer vidare*

Av grodis - 9 januari 2007 14:31

Nej, nu vill jag inte vara med längre! :´-(Ögat värker som f-n och huvudvärken har kommit som ett brev på posten också. Maken ringde nyss och även han har ont, fast i munnen efter att ha dragit ut sin onda tand.Vilket "jättebra" intryck vi kommer göra hos familjerätten och våra utredare idag... *suckar tungt*Vill bara hem, och lägga mig och blunda....

Av grodis - 9 januari 2007 12:55

Tillbaka från optikern och mycket riktigt... jag har lyckats åtstadkomma en rispa/reva rakt över pupillen. Inte konstigt att jag hade ont tyckte han. Just nu är synen helt OK, men det gör djävulskt ont när jag rör ögat eller blinkar. :-(Jag skulle vara extra noga med hygienen framöver och undvika make up. Skulle det bli infektion och gulkletigt så skulle jag höra av mig så skulle de hjälpa mig med en tid till ögonkliniken. Men det hoppas jag slippa förstås!Tack för all er omtanke och tummar, goa ni!Nu håller jag tummarna och tänker extra mycket på maken som i detta nu ligger och plågas(?) i tandläkarstolen. *PUSS*

Av grodis - 9 januari 2007 09:15

F-n vad klantig jag är... Imorse sov jag lite för länge (igen...) och hade väldans bråttom när det var dags att göra mig iordning. I normala fall hade jag struntat helt i sminkningen, men eftersom vi ska på hemutredningsmöte nr 4 av 6 idag på e.m så ville jag åtminstone ha lite kajal och mascara. Hade lite väl bråttom med kajalpennan och slant, rakt in i ögat! *AJ!*Fruktansvärd smärta och jag stod och hoppade och bet mig hårt i läppen inne på toaletten samtidigt som svordomarna haglade inom mig. Nu har det gått 2 h sen det hände och jag har fortfarande ont i ögat och ser dessutom suddigt och dubbelt på det. Vet inte om jag ska avvakta lite till och se om det blir bättre? Känns väldigt olustigt och jag är RÄDD om mina ögon! Ska man ringa en optiker och be att få kolla kanske? Vill inte hålla på att krångla med vårdcentralen IGEN... :-(F-n vad klantig man är... *suckar*Så idag på e.m kommer vi komma till Familjerätten som "halvblinda och tandlösa" jag och maken, då han ska operera ut en ond tand idag vid lunch.... ---------(uppdaterat 09:34)Hängde på låset och ringde min optiker direkt när de öppnade och snälla Optikern hittade en liten lucka i sitt tajta schema idag så 11.45 ska jag få komma dit på en snabbkoll av ögat!

Ovido - Quiz & Flashcards