Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 11 januari 2007

Av grodis - 11 januari 2007 22:15

HURRAAAAAA!!Jösses vad jag/vi är glada här hemma just nu! Och lättade! Vi är godkända, vi fick OK-stämplar i rumpan på vår läkarundersökning! Allt ser jättebra ut (förutom några kilon för mycket då...) men det ska vi jobba på. ;-)Det var dock inget som läkaren sa så mycket om förrän jag själv tog upp att jag jobbar på det. Känns SÅ UNDERBART och jag firar just nu med en 4:a rom med is medans jag skriver denna blogg. *skål!* ;-)Läkaren som vi träffade idag var en man på drygt 60 år som var helt underbar! Med stor värme och en enorm glimt i ögat tog han sig god tid med oss för att prata om livet, Bolivia och lite dietråd... Jag och maken gick därifrån med ett stort leende på våra läppar och firade med att äta mat i Kungshallen innan vi tog 20-tåget hem igen. Tänk, en punkt till att pricka av. Vi närmar oss... med stormsteg! Hihi! *pirrar i magen*En stor sten har fallit från mitt hjärta och mina axlar idag och nu vågar jag faktiskt börja drömma och se ljuset i tunneln. Kanske jag blev några kilo lättare av bara detta..? *önsketänkande* Nåväl, vikten är kanske inte allt här i världen.. jag är ju en frisk tjockis trots allt... Men, jag är fast besluten att väga flera kilo mindre till läkarundersökning nr 2 om ca 1 år innan vi åker... *vågar knappt skriva så* Peppar peppar....Tusen tack för allas era tummar och omtanke om oss idag, det värmer så mycket ska ni veta!PUSS på er!

Av grodis - 11 januari 2007 11:46

Strax dags för mig att logga ur för idag och gå ner mot tågstationen. En sallad + kaffe ska hämtas på vägen så jag kan äta på tåget medans jag läser någon skvallerblaska = skingra tankarna. Ska träffa en nätvän och hennes underbara lilla dotter vid 14-tiden och det ska bli jättemysigt och trevligt, äntligen! *blinkar åt madde*Återkommer med rapport ikväll och snälla, snälla.. fortsätt håll era tummar och extra mycket runt 17.30 ikväll!TACK för att ni finns!Bye bye...

Av grodis - 11 januari 2007 09:04

Usch, idag gäller det... Idag ska vi iväg på den där läkarundersökningen som jag skrivit om ett flertal gånger... Den jag byggt upp en skräckbild av, trots att jag fått höra från flera håll att jag inte behöver oroa mig, så kan jag inte slappna av förrän det är klart. Förrän jag har ett OK på läkarintyget. För har jag/vi det, så är vi (nog) i hamn...Följande ska läkaren gå igenom/undersöka idag:(kryssa JA/NEJ)- Gulsot- Hudsjukdom- Ögon-/Öronsjukdom- Kronisk ledsjukdom- Kroniskt ryggbesvär/ischias- Allergisk sjukdom- Hjärt-/Kärlsjukdom- Lungsjukdom- Sjukdom i bukorgan- Njursjukdom- Sockersjuka- Struma eller annan endokrin sjukdom- Tuberkulös sjukdom- Psykisk sjukdom eller rubbning- Organisk nervsjukdom- Annan långvarig eller allvarlig sjukdom- Svårare fysiskt handikappTillståndet vid undersökning:- Kroppskonstitution, allmäntillstånd- Munhåla, näsa, svalg, stämman, talet, tandstatus- Sköldkörtel- Cirkulationsorgan- Andningsorgan- Bukorgan- Hållning- och rörelseorgan- HIV-test- Urin: Äggvita/Socker- Blodtryck- Längd- Vikt- Synskärpa (med och utan korrektion)- Hörsel (visksamtal, samtalsstämma)Herrejösses.. vilken lista...Nåväl, jag måste försöka slappna av.. om inte annat för att blodtrycket inte ska bli skyhögt av nervositeten.... Nu är det dags för lite frukost: fruktsallad och en kopp kaffe... och vatten, vatten, vatten...KRAM på er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards