Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 januari 2007

Vi fick OK!!!!!

Av grodis - 11 januari 2007 22:15

HURRAAAAAA!!Jösses vad jag/vi är glada här hemma just nu! Och lättade! Vi är godkända, vi fick OK-stämplar i rumpan på vår läkarundersökning! Allt ser jättebra ut (förutom några kilon för mycket då...) men det ska vi jobba på. ;-)Det var dock inget som läkaren sa så mycket om förrän jag själv tog upp att jag jobbar på det. Känns SÅ UNDERBART och jag firar just nu med en 4:a rom med is medans jag skriver denna blogg. *skål!* ;-)Läkaren som vi träffade idag var en man på drygt 60 år som var helt underbar! Med stor värme och en enorm glimt i ögat tog han sig god tid med oss för att prata om livet, Bolivia och lite dietråd... Jag och maken gick därifrån med ett stort leende på våra läppar och firade med att äta mat i Kungshallen innan vi tog 20-tåget hem igen. Tänk, en punkt till att pricka av. Vi närmar oss... med stormsteg! Hihi! *pirrar i magen*En stor sten har fallit från mitt hjärta och mina axlar idag och nu vågar jag faktiskt börja drömma och se ljuset i tunneln. Kanske jag blev några kilo lättare av bara detta..? *önsketänkande* Nåväl, vikten är kanske inte allt här i världen.. jag är ju en frisk tjockis trots allt... Men, jag är fast besluten att väga flera kilo mindre till läkarundersökning nr 2 om ca 1 år innan vi åker... *vågar knappt skriva så* Peppar peppar....Tusen tack för allas era tummar och omtanke om oss idag, det värmer så mycket ska ni veta!PUSS på er!

 
 
Manne

Manne

11 januari 2007 22:31

*ler med hjärtat*

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

11 januari 2007 22:59

HURRA!! Att man kan bli SÅ GLAD för någon annans läkarundersökning... det är ju konstigt ju. Men HURRA & KRAM för er båda!!

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Malet

11 januari 2007 23:26

GRATTIS! Jag håller alla tummar för fortsättningen.

 
Monica

Monica

11 januari 2007 23:39

Hurra vad glad jag blir!!!!

http://barbamamma.blogg.se

 
Jessica

Jessica

12 januari 2007 07:47

Stort varmt grattis !!

http://jezza.blogg.se

 
Soff78

Soff78

12 januari 2007 07:59

*ryser* Gud ett sånt härligt besked! Precis vad du/ni behövde vännen. Vilken otroligt bra dag det var igår ;-)

Du gör helt rätt i som börjar våga drömma och hoppas på ett barn "på riktigt" nu. Jag vet hur orolig du har varit och jag är nu så otroligt glad för din skull.

Nu jäklar är det verkligen full fart framåt!

KRAMAR i massor från Sophie

http://soff78.bloggagratis.se

 
Pinse

Pinse

12 januari 2007 08:48

Grattis! Jag visste väl att det skulle gå bra:) kram

http://pinse.bloggagratis.se

 
applecore

applecore

12 januari 2007 08:49

Grattis! Varje litet steg på vägen mot barn är värt att firas!!! Kram!

http://applecore72.blogspot.com

 
Ingen bild

solna-madde

12 januari 2007 09:26

TJIHOOO!!!!
Jag SA ju att det skulle gå bra! ;-)

Tack snälla du för igår, det varsupertrevligt trots citron-Leia. Och tack tack tack för presenterna hon fick!

kram

 
Magda

Magda

12 januari 2007 10:39

Så skönt för er! Nu kan ni slappna av lite i alla fall. :) Gott med en drnk också.

http://magda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cat

12 januari 2007 11:00

Grattis!!!!!!!!!!
Ett steg närmare.....
Kram

 
Flirtiga Fröken

Flirtiga Fröken

12 januari 2007 12:50

Grattis. Ett steg närmre ert mål. Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra. :)

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

C

12 januari 2007 13:06

Häääääääääääääärligt!!!!! Blev lite tårig i ögat nu! Ett steg närmare! Klart du ska tänka positivt!

Jättekram och trevlig helg!

 
Ingen bild

Linda

12 januari 2007 18:15

Tjohooooo vad härligt :)

 
Ingen bild

Grodis

13 januari 2007 13:50

TACK, TACK, TACK allihop! Vad söta ni är! Vi är jätteglada och lättade här hemma! KRAM på er! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards