Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 25 januari 2007

Av grodis - 25 januari 2007 16:30

...min s k "hemlis"!! För nyss ringde telefonen och en tjej som presenterade sig som Petra ringde och hälsade mig VÄLKOMMEN BLAND DE 10 SÖKANDE (av 200!!) TILL 100-KILOSUTMANINGEN!! *jublar och är alldeles nipprig*Vad innebär nu detta!?Jo, med start den 14/2 och under 12 veckor framåt, ska jag och 9 andra personer med övervikt tillsammans gå ner 100 kilo! Den första gången vi träffas kommer vi få mer information om hur det hela kommer gå till. Vi kommer få skriva på ett avtal som innebär att vi lovar att genomföra detta enligt deras "bestämmelser".Vi kommer även att genomgå en kroppsmätning (s k BIA-mätning) där de mäter vätskebalans, fett, muskler osv i kroppen. Under dessa 12 veckor kommer vi ha tillgång till ett team beståden av friskvårdsterapeuter, leg. sjuksköterska, personlig tränare och kostrådgivare som ska hjälpa oss att nå våra personliga mål!Alltså, vilken grej. Vilken chans!!Jag är så ÖVERLYCKLIG!!!!De köpte min förklaring till varför jag vill bli lättare; att jag vill bli en piggare, lättare och mer hälsosam mamma om ca 1-1,5 år + att jag vet att det kommer fotas och videofilmas en del när vi hämtar vårt barn och jag vill INTE titta tillbaka på dessa foton och filmer och må dåligt över att se hur tjock jag är...Whooooohoooooo!!TACK snälla ni för alla era tummar - de hjälpte ju bevisligen!

Av grodis - 25 januari 2007 14:20

Detta var bland det vidrigaste jag någonsin läst!!!?http://expressen.se/index.jsp?a=847723Varnar känsliga.....

Av grodis - 25 januari 2007 09:18

Har mobilen brevid mig på skrivbordet. Väntar samtal. Vet inte om det kommer på förmiddagen, eftermiddagen eller ikväll. Samtal om "hemlisen" ni vet.. ;-)Ska bli jättespännande att höra hur det hela kommer gå till och framför allt, när jag ska börja! När det hela startar och hur länge det kommer "hålla på". Är så taggad!!Apropå samtal, så har jag även ringt våra hemutredare idag. Vi fick frågan om vilken medgivandeålder på barnet vi vill ha med i utredningen, och från början hade vi 0-12 månader, men efter att ha ringt upp BFA-A (Barnen Framför Allt - Adoptioner) och rådfrågat, så har vi höjt åldern till 0-18 månader. Känns jätteOK och förhoppningsvis kanske det gör att vi inte behöver vänta lika länge. Jag har svårt att låta bli att drömma nu. Och snacka om att jag vill shoppa! Blir sjuk av alla fina barnkläder, leksaker.. ja, allt som har med barn att göra! Vagnar... *gaaah* Men jag ska inte handla något än. Inte förrän vi fått medgivandet på papper och skickat ner våra handlingar till Bolivia, vilket vi hoppas blir innan sommaren. Vi kommer ha något år till på oss att handla det som behövs..Jag får drömma vidare så länge.Känns så underbart att våga... Våga drömma... Våga hoppas...Våga tro...

Ovido - Quiz & Flashcards