Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 januari 2007

Nu kan jag avslöja....

Av grodis - 25 januari 2007 16:30

...min s k "hemlis"!! För nyss ringde telefonen och en tjej som presenterade sig som Petra ringde och hälsade mig VÄLKOMMEN BLAND DE 10 SÖKANDE (av 200!!) TILL 100-KILOSUTMANINGEN!! *jublar och är alldeles nipprig*Vad innebär nu detta!?Jo, med start den 14/2 och under 12 veckor framåt, ska jag och 9 andra personer med övervikt tillsammans gå ner 100 kilo! Den första gången vi träffas kommer vi få mer information om hur det hela kommer gå till. Vi kommer få skriva på ett avtal som innebär att vi lovar att genomföra detta enligt deras "bestämmelser".Vi kommer även att genomgå en kroppsmätning (s k BIA-mätning) där de mäter vätskebalans, fett, muskler osv i kroppen. Under dessa 12 veckor kommer vi ha tillgång till ett team beståden av friskvårdsterapeuter, leg. sjuksköterska, personlig tränare och kostrådgivare som ska hjälpa oss att nå våra personliga mål!Alltså, vilken grej. Vilken chans!!Jag är så ÖVERLYCKLIG!!!!De köpte min förklaring till varför jag vill bli lättare; att jag vill bli en piggare, lättare och mer hälsosam mamma om ca 1-1,5 år + att jag vet att det kommer fotas och videofilmas en del när vi hämtar vårt barn och jag vill INTE titta tillbaka på dessa foton och filmer och må dåligt över att se hur tjock jag är...Whooooohoooooo!!TACK snälla ni för alla era tummar - de hjälpte ju bevisligen!

 
 
Ingen bild

Malet

25 januari 2007 16:56

Vad kul och spännande. Det kommer att gå toppenbra.

 
Ingen bild

millan76

25 januari 2007 17:19

Jag har inte varit inne på din blogg på ett par dagar (ær før tillfællet i Køpenhammn), och kan nu læsa 2 vældigt roliga saker!!! Ååååh, vad hærligt! Først det muntliga medgivandet (jag fick tårar i øgonen!) och sen denna utmaning. Vad kul!

Lycka till!

 
Magda

Magda

25 januari 2007 19:27

Vilket erbjudande! Jag skulle självvela vara med i nåt sånt, jag tror att det går mycket lättare med hjälp o stöttning av andra. Ska bli kul att följa din viktresa här på sin blogg.

http://magda.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

25 januari 2007 20:52

Lycka till!

http://sedlacek.se

 
Magdalena

Magdalena

26 januari 2007 07:54

Vad kul.
Det kommer att gå bra det där ska du se.
Går ju säkert mycket lättare när man får sk proffshjälp. Med någon som peppar en. Och personlig tränare, inte illa :o)

Kram

http://linnealiten.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2007 09:10

ÅÅåå...vad ROLIGT! Jag vill också vara med, kan du fixa in mig?? :0)
Det kommer garanterat att gå strålande för dig!
Ha´re så bra!
Lotta

 
Åse

Åse

26 januari 2007 10:45

Perfekt chans Grodan!! Vad glad jag blir för din skull och perfekt att ni blir ett gäng som tillsammans ska klara av detta!

Grattis!

http://didriksson.blogg.se

 
Ingen bild

Linda B

26 januari 2007 11:52

Vad kul! Misstänkte att det var det som var hemligheten, läste om det i tidningen =)=)
Har minsakt 10 kg sen i sep, har bara 5 kg kvar nu, skönt när det går neråt!!
Lycka till!
*kram*

 
Monica

Monica

26 januari 2007 11:58

Åh vad roligt att du blev en av de utvalda. Det där skulle jag behöva, så dum och nere som jag är och fortsätter stoppa i mig.

http://barbamamma.blogg.se

 
Flirtiga Fröken

Flirtiga Fröken

26 januari 2007 13:03

Grattis! Så häftigt att gå ner i vikt m h a en sådan utmaning. Jag håller tummarna för dig att du når det mål du sätter upp. :)

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gullan från aff

26 januari 2007 14:21

Åh Grattis!
Så otroligt häftigt, vilken motivationskick du ska få, kommer bli så spännande att höra om fortsättningen sen.
Och du GRATTIS till det andra glädjebeskedet, tårarna rann ner för kinden när jag läste det:)
Kraaaam!

 
Ingen bild

systerA

26 januari 2007 20:37

Men så kul! Spännande att följa dig!

Kram A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards