Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 7 januari 2007

Av grodis - 7 januari 2007 14:15

Usch, jag har åkt på en smärre form av nackspärr. Kan inte titta åt vänster och nacke och axlar värker massor. Egentligen borde jag kanske inte sitta vid datorn alls, men det är svårt. Svårare ändå att inte göra det imorgon när jag börjar jobba igen. Nåväl, jag får lyda makens råd att ha varmt om nacke/hals/axlar så nu sitter jag här med en sjal runt halsen inomhus.. känns lite skumt...Julen är borta nu, iallafall här hemma. Dock uttryckte maken en önskan om att ha ljusstakarna kvar i fönstrena och han fick som han vill. Det är rätt mysigt trots allt... Sitter och tar en liten paus nu innan jag ska börja förbereda söndagens middag som blir "kreolsk gryta" med fläskfilé och en massa goda korvar.. syltlök, vitlök osv osv. Till det blir det fullkornsris. Vi har en vän till oss hemma hos oss idag som vi ska bjussa på mat, då han är snäll och hjälper maken att fixa "finliret" i nya snickarboden.

Av grodis - 7 januari 2007 12:02

Jag har bestämt mig. Nu är julen slut. Punkt slut.Idag åker alla julsaker ner i sina julkartonger igen och de röda tunna julgardinerna byts ut mot mina favoritgardiner i vitt med brunt mönster på. Till och med adventsstakarna åker bort. Nu vill jag att julen ska vara över, för den lilla julkänsla jag lyckades få är borta sen länge...Fint väder idag också och en promenad står på listan även idag. Hurra för mig som snart gått långpromenader 6 dagar av 6! :-D

Ovido - Quiz & Flashcards