Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 13 januari 2007

Av grodis - 13 januari 2007 21:01

Elden sprakar i braskaminen. Fläkten pumpar ut värmen i vårt hus. Utomhus är det ett par minusgrader och kolsvart.Nyss ätit god middag. Åt först en tallrik sallad med halloumiost stekt i lite olivolja till förrätt och sen tog vi det lugnt en stund och drack varsin god drink. Sen gratinerade jag tortillas i ugnen med god köttfärssås som maken gjorde igår. Mer sallad till.. och gott rött vin. Köpte faktiskt ett "Kravmärkt" rödvin på bolaget igår, riktigt gott. Lättdrucket.Skål ta´me fan! ;-P *höjer glaset mot skärmen*

Av grodis - 13 januari 2007 17:22

...till sista minuten är att man blir f-n så mycket mer effektiv när man väl sätter fart! För ganska exakt 2 h sen skrev jag att jag skulle ut och gå. Sen dess har jag:- Varit ute och gått i 45 minuter- Hämtat ved och tänt eld i braskaminen- Förberett maten- Plockat undan de sista julsakerna inkl. adventsstakarna och bytt ut till fönsterlampor- Plockat undan annat löst smått o gott- Tänt en massa värmeljus i vardagsrummet *mys*- Tömt diskmaskinen- Hängt ytterligare en tvätt- Diskat upp lite smått o gåttDet ni! ;-)Nu blir det en varm skön dusch, sen är det dags att fixa maten så den är klar tills maken kommer hem. Ser fram emot det... saknar ju honom....

Av grodis - 13 januari 2007 15:19

Solen är på väg ner bakom träden och NU ska jag ut och gå. Bäst att ta med reflexer och ficklampan för innan jag är tillbaka är det mörkt.Blir så trött på mig själv. Att jag inte tar mig ut medans det är ljust och fint?! Började för en stund fundera på om jag istället ska damma av motionscykeln istället, men kom underfund med att det är ju faktiskt FRISK LUFT jag behöver också, så nu blir det prommis!See U later! *vinkevink*

Av grodis - 13 januari 2007 13:28

..in med det nya!Slut på svart färg i min skrivare... därav färgbytet och utseendet IGEN. Jag vet, jag är ombytlig när det gäller min bloggs utseende... Men nu är det så att jag efter torsdagens läkarbesök VÅGAR tro på att vi verkligen kommer bli godkända och att vi under våren kommer få sända våra papper ner till Bolivia och sen .... väntar vi barn! Helt sjukt egentligen - men så fantastiskt stort och underbart!Så därför mina vänner... är det numera fjärilar på min blogg. Fjärilar som en symbol för vår ängel Viktor (ni som följt mig/oss de sista åren vet, men för er andra kan jag berätta att jag har en fjäril tatuerad på vänster skulderblad och när Viktor dog så beslöt jag mig för att lägga till hans namn snett under fjärilen).. Fjärilar i magen har jag/vi ju också och de lär bara bli fler och fler under resans gång. Därför fjärilar! :-)Känns jättebra med en "ickesvart" blogg och nu ska den aldrig mer bli svart. *lovar*

Av grodis - 13 januari 2007 12:51

Solen lyser återigen och jag ser att fönstrena egentligen borde ses över (igen)... sist var till 1:a advent. Decembers och januaris regnande och stormande har gjort att de ser väldans sk-tiga ut... *suckar* Får se om jag förmår mig till att putsa utsidan på dem iallafall.Annars har morgonen varit lugn. En fruktsallad till frukost och sen en kopp kaffe. Kan INTE sluta med kaffet, även fast jag egentligen borde... Dock dricker jag inga mängder... 2-4 koppar/dag är väl OK? Sallys (vår perserkatt) päls har fått sig en genomgång också, och vilken PÄLS hon har! Jösses.. Klorna ska också klippas, men hon får vila lite emellan, annars blir hon ingen rolig katt att tas med... ;-)Två tvättmaskiner har tvättas och hängts och nu sitter jag och kopplar av en stund innan jag ska ta ner de sista julsakerna. Sen ska jag lägga upp mina nya svarta jeans tänkte jag och laga ett par favvojeans till maken. En promenad i det vackra vädret kommer det också bli förstås! Bäst att passa på. :-)Maken är med svärfar i nya båtskjulet och de hjälps åt med att sätta upp väggar. Stort är det och det kommer bli toppenbra till våren!Jag kom hem sent igår efter att ha hälsat på min vän och mina underbart goa guddöttrar! De fick sina julklappar och vi åt tillsammans. Jättemysigt! Fick ju även se och hålla i de små kissemissarna som föddes i veckan och mitt hjärta smälte omedelbums! Vilka små, sköra liv! Den ena kattungen (den svartvita) hade gått ner oroväckande mycket i vikt så den vägde bara 55-56 gram (vägde 65 gram när den föddes). Den rödvita var en riktigt kavat sak på hela 77-78 gram (vägde 63 gram när den föddes). De tror att den svartvita är en kille och den rödvita en tjej. Jag fastnade totalt för dem båda och OM det nu är så lyckosamt att maken låter mig få en till, så kommer valet bli SVÅRT! Jag hoppas också att den lilla svartvita klarar sig... Frågan är också om det är bäst med två honor eller om en av varje är att föredra? Sally är ju kastrerad sen 2 år tillbaka iallafall. Nåväl.. vi får se... *drömmer o hoppas*Nu ska jag sätta mig och läsa lite andra bloggar innan jag sätter fart. Ha en jättefin lördag vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards