Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 13 januari 2007

Härliga lördag!

Av grodis - 13 januari 2007 12:51

Solen lyser återigen och jag ser att fönstrena egentligen borde ses över (igen)... sist var till 1:a advent. Decembers och januaris regnande och stormande har gjort att de ser väldans sk-tiga ut... *suckar* Får se om jag förmår mig till att putsa utsidan på dem iallafall.Annars har morgonen varit lugn. En fruktsallad till frukost och sen en kopp kaffe. Kan INTE sluta med kaffet, även fast jag egentligen borde... Dock dricker jag inga mängder... 2-4 koppar/dag är väl OK? Sallys (vår perserkatt) päls har fått sig en genomgång också, och vilken PÄLS hon har! Jösses.. Klorna ska också klippas, men hon får vila lite emellan, annars blir hon ingen rolig katt att tas med... ;-)Två tvättmaskiner har tvättas och hängts och nu sitter jag och kopplar av en stund innan jag ska ta ner de sista julsakerna. Sen ska jag lägga upp mina nya svarta jeans tänkte jag och laga ett par favvojeans till maken. En promenad i det vackra vädret kommer det också bli förstås! Bäst att passa på. :-)Maken är med svärfar i nya båtskjulet och de hjälps åt med att sätta upp väggar. Stort är det och det kommer bli toppenbra till våren!Jag kom hem sent igår efter att ha hälsat på min vän och mina underbart goa guddöttrar! De fick sina julklappar och vi åt tillsammans. Jättemysigt! Fick ju även se och hålla i de små kissemissarna som föddes i veckan och mitt hjärta smälte omedelbums! Vilka små, sköra liv! Den ena kattungen (den svartvita) hade gått ner oroväckande mycket i vikt så den vägde bara 55-56 gram (vägde 65 gram när den föddes). Den rödvita var en riktigt kavat sak på hela 77-78 gram (vägde 63 gram när den föddes). De tror att den svartvita är en kille och den rödvita en tjej. Jag fastnade totalt för dem båda och OM det nu är så lyckosamt att maken låter mig få en till, så kommer valet bli SVÅRT! Jag hoppas också att den lilla svartvita klarar sig... Frågan är också om det är bäst med två honor eller om en av varje är att föredra? Sally är ju kastrerad sen 2 år tillbaka iallafall. Nåväl.. vi får se... *drömmer o hoppas*Nu ska jag sätta mig och läsa lite andra bloggar innan jag sätter fart. Ha en jättefin lördag vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards