Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 14 januari 2007

Av grodis - 14 januari 2007 18:28

Kollade i min besöksstatistik lite snabbt och upptäckte att jag sen jag startade min blogg i slutet av juni haft över 10.000 besökare... TIO TUSEN!?!?!! Jösses...galet många juh!Roligt är det och jag tackar så mycket för att ni kikar in här och läser min blogg, även om jag själv tycker jag mest svamlar... ;-)Maten står på spisen och i ugnen och än så länge har vi ström.. *peppar peppar* Idag blir det sweet chili marinerade kycklinglårfiléer och ugnsrostade grönsaker till. Till det en chiliyoghurt. Tyvärr får jag äta söndagsmiddagen själv då maken äter på annat håll idag. Trist att laga mat till sig själv tycker jag... trösten är ju att jag får en god matlåda imorgon... ;-PMåste ut och hämta mer ved nu, det stormar rejält! *brrrr* Har även tänt lite värmeljus här och där i vårt hus IFALL strömmen skulle gå.. man vet ju aldrig...

Av grodis - 14 januari 2007 11:36

Om en timme ska jag sätta mig i bilen och bege mig in till stan i blåsten och regnet och träffa några tjejer som också är inne i adoptionssvängen. Några av dem väntar BB (barnbesked), någon avvaktar lite, någon väntar på hemutredningsstart och så jag som är mitt uppe i hemutredningen. Ska bli jättemysigt och trevligt att få vika några timmar en söndag för lite snack och skratt och säkert lite tårar också, det brukar vara så...Är så tacksam för att jag mött dessa tjejer som ju är i samma sits som jag själv. Känns jätteskönt att få babbla av sig alla tankar, få råd och tips och framför allt lyssna till deras erfarenheter. Det är guld värt!Ha en finfin söndag allihop, trots vädret. Var rädda om er!

Av grodis - 14 januari 2007 00:15

Hjärtat blöder när jag ser bilder som denna... Satt och slösurfade och sökte på skoj på "Bolivia"Google.se och då kom bl a denna bild upp. Ett litet gatubarn på en gata någonstans i Bolivia. Blicken som ropar Hjälp mig!Om jag bara kunde....Så många barn som inte har kärlek, trygghet och ett tak över huvudet... Lilla vän... OM jag kunde.... *kniper i hjärteroten*

Ovido - Quiz & Flashcards