Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 14 januari 2007

Tjejfika!

Av grodis - 14 januari 2007 11:36

Om en timme ska jag sätta mig i bilen och bege mig in till stan i blåsten och regnet och träffa några tjejer som också är inne i adoptionssvängen. Några av dem väntar BB (barnbesked), någon avvaktar lite, någon väntar på hemutredningsstart och så jag som är mitt uppe i hemutredningen. Ska bli jättemysigt och trevligt att få vika några timmar en söndag för lite snack och skratt och säkert lite tårar också, det brukar vara så...Är så tacksam för att jag mött dessa tjejer som ju är i samma sits som jag själv. Känns jätteskönt att få babbla av sig alla tankar, få råd och tips och framför allt lyssna till deras erfarenheter. Det är guld värt!Ha en finfin söndag allihop, trots vädret. Var rädda om er!

 
 
Tess

Tess

14 januari 2007 12:47

Va mysigt det låter! Hoppas att ni får det trevligt. Själv ligger jag i soffan, med migrän. Ella håller på att bli sjuk igen och jag är fantastiskt trött efter flera nätter när Ella inte alls vill sova. Lyxproblem, så klart. Helt medveten om det. Ska nog unna mig lite fika som efterrätt till min sushi lunch (tillagad av min käre make). Kram.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Grodis

14 januari 2007 19:48

Tess>> Nämen usch för migrän, det låter inget vidare vännen... *sänder över värktabletter, vatten och tystnad* Jobbigt att lilla Ella håller på att sjukna om mitt i allt också. Jag förstår att du är trött och SJÄLVKLART ska du "klaga"! Inget lyxproblem alls och jag förstår verkligen att det måste vara jättetufft. Jag hoppas du får sova ordentlivt mycket snart och att migränen är på väg att ge med sig. Sushi?! Gud, så gott! Vilken duktig make du har! :-D Kram på dig vännen!

 
Tess

Tess

15 januari 2007 09:16

Är man japan så är man, då SKA man bara kunna laga god sushi och fotografer :)

Migränen är borta idag och jag är hemma med Ella. Hon är sjuk, men så pass frisk att hon leker och har roligt på golvet (och stolarna och soffan och överallt annars) ändå. Hon står i fönstren och skriker "SKOPA" åt alla grävskopor runt huset :)

Angående naglarna, du kommer igen. Man har återfall ibland, så är det bara. DU är inte sämre för det.

KRAM

http://www.malika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards