Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 20 januari 2007

Av grodis - 20 januari 2007 19:59

Utanför är det värsta snöstormen just nu. Men jag sitter här inne och myser under en pläd och tar det lugnt efter dagens städande. Slösurfar och kollar lite TV. Värmeljusen tända lite överrallt. Sally ligger och snarkar i soffan...När jag vaknade idag hade jag världens huvudvärk så jag blev tvungen att ta en extra stark värktablett och gå och lägga mig och sova ett par timmar till. Städning i det skicket hade varit otänkbart... Antar att det är spänningar som släpper...Vi har mest plockat undan idag, och satt upp lite tavlor och ny list ovan för diskbänken i borstad aluminum som jag köpte på IKEA i veckan, på den hänger man det man vill, i vårt fall diskborstar, hushållspappersrullen osv. Skönt att få bort saker o ting från bänken! En magnetlist för köksknivarna har också kommit upp. Jag har haft storrensning av gamla papper och räkningar och gjort i ordning i mitt skåp i bokhyllan nere i arbetsrummet så nu är det ordning och reda även där. Jag VET att hemutredarna inte kommer lägga märke till sånt när de kommer på måndag, men det är jätteskönt att få det undanstökat ändå!Maken är iväg på herrmiddag ikväll så jag är "gräsänka". Rätt skönt om ni frågar mig... ;-PJag ska inte göra något speciellt. Ta det lugnt. Känner mig fortfarande hängig och har en envis huvudvärk, även om den inte är lika stark som tidigare idag.Får se hur mycket snö som kommer ikväll/natt. De har förvarnat om ca 2 dm! Härligt! Det kommer bli så ljust och fint ute nu... och jag bara älskar snö. Fint om den kunde ligga kvar sisådär någon vecka till så jag får lite vitt på min födelsedag... :-)Ha en fin kväll allihop!

Ovido - Quiz & Flashcards