Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 16 januari 2007

Av grodis - 16 januari 2007 21:57

Idag har vi varit på hemutredningsmöte nr 5 av 6. Jag är hemma nu med väldigt dubbla känslor måste jag säga... Allt gick bra idag och det var makens tur att berätta om sin barndom och uppväxt idag, så jag satt mest och lyssnade. Jag har svårt att blogga om dagens möte känner jag, för det är en sak (inget allvarligt förhoppningsvis) som kommit till upp som är lite "too private" för att skriva om här... Det gör att jag mer skapar oro hos er också genom att INTE berätta, men jag känner att det tyvärr måste förbli så.. det stannar här, hos oss.Våra utredare sa iallafall idag att de hade (som det känns nu) tillräckligt på fötterna för att sätta sig ner och skriva ihop vår historia och hemutredning och att de ansåg att vi.... KOMMER BLI FANTASTISKA FÖRÄLDRAR!!! Jag/vi måste försöka tro på det. Hänga kvar vid den tron och hoppet. Det måste bli så helt enkelt. En vacker dag, när allt (förhoppningsvis) är över och vi har vårt barn i vår famn, så kanske jag kommer berätta. Det positiva idag överskuggas lite av det besked vi fick lite "chockartat" och oväntat idag.. vi satt som fågelholkar jag och maken.. Visste inte....Nej, jag kan inte blogga om detta känner jag... Känns bara så trist att jag/vi inte vågar ta ut glädjen fullt ut idag, som vi annars skulle gjort...Ja, ni märker... ingen ordning alls.. varken på bloggen eller på mina tankar. Själv skulle jag kunna skriva om det, men respekterar makens vilja att inte göra det...Har i min ensamhet strosat runt på IKEA ikväll. Ätit mat och fikat där. Shoppat. Försökt rensat huvudet. Ringt ett par vänner och sökt stöd och pepp.Måste våga tro. Måste våga hoppas.Det bara måste ordna sig. Annars vet jag inte vad jag gör.

Av grodis - 16 januari 2007 14:01

Jag har aldrig skrivit önskelista i vuxen ålder inför min födelsedag, men i år tänker jag göra det, för jag har kommit på flera konkreta saker som jag vill ha! ;-) Tyvärr rätt dyra saker... Nåväl, önskningar är ju önskningar... Mest som en liten idégrej till maken... *blinkblink* ;-P

Av grodis - 16 januari 2007 10:20

Fått en utmaning av Tinselflickan, så det är bäst man antar den! ;-)1. Hur länge har du bloggat? Sedan slutet av juni 2006.2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga? Att man måste ha kunskap inom html och så för att få till en snygg blogg. Men när jag fann bloggagratis.se upptäckte jag att det ju var busenkelt, så jag fastnade!3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Kan man bli förälskad i en blogg..?4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Minns inte ens vad jag skrev om? Skriver ju om allt - och inget... Går sällan tillbaka och läser det jag har skrivit förut.5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare? Ett 10-tal kanske?6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t.ex. teknikbloggar, modebloggar politiska bloggar)?Läser mest dagboksbloggar och några ämnesbloggar.7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Har nyss upptäckt en blogg jag gillar väldigt mycket för personen i fråga skriver så bra och innerligt, oavsett ämne. Dock behåller jag vem det är för mig själv... ;-P8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Soff78, utan tvekan! :-D9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?Jag vet inte faktiskt. Jag har dock fått lite "småpikar" av maken att han läst det i min blogg, men att jag är dålig på att SÄGA/BERÄTTA det för honom IRL istället. ;-)10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?Jag hoppas det!11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag försöker... Även om jag ibland får justera lite i efterhand för att jag kanske sagt lite "too much".12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Jag bloggar inte med vänners namn när det gäller känsliga frågor eller utan att fråga först. Ej heller om sådant som rör vårt intimaste...13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Till viss del gör jag det. Men skriver gör jag enbart för mig själv, att få det "ur mig". Mår bra av att skriva och få tankarna på pränt. Sen är det självklart en kick att få respons på det man skriver! ;-)14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Till viss del, kanske.15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?] I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara eller blev du förvånad? Nix, har aldrig träffat någon jag lärt känna via blogg. Däremot har jag träffat flera goa tjejer genom AFF! :-)16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Kanske? Det beror ju helt klart vad bloggen handlar om...17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?Ja, det har jag. Har hanterat det med både tystnad, men någongång av att ifrågasätta..18. Har du själv skrivit saker som du ångrar i din egen eller andras bloggar?Någon gång har det hänt.19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?Finns inga nackdelar, mer än att det skapar ett beroende! ;-) Sen att jag kanske är lite väl öppen med saker och ting ibland och tänker inte på hur många som faktiskt läser det jag skriver...20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? Tror absolut att jag bloggar, men om livet som småbarnsmamma! :-D21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?Jag tror säker att bloggvärlden kommer bli större och mer omfattande framöver. De traditionella dagböckerna med hänglås kommer snart vara ett minne blott, tyvärr.22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?Det betyder att jag får skriva av mig mina känslor, min längtan, min frustration. Bloggen är "mitt andningshål". Ibland önskar jag dock att jag kunde skriva om ALLT, men det går ju inte.23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Gillar att följa människors liv och tankar via bloggen. Det ger mig mycket att läsa och lyssna men också att stötta, peppa och trösta när så behövs.24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten: Nämner inga namn utan vem som vill/har lust får svara! :-)

Av grodis - 16 januari 2007 10:16

Nyss kommit från en 40-minuters massage. Så skönt! Men ont också.. aj, vad det gör ont på vissa ställen.. Vi har sån tur att vi har massage på jobbet och jag har skärpt till mig och ser till att boka en tid i månaden sista halvåret. En stund för mig själv. För avkoppling... Fick idag reda på att min massagetjej utbildat sig till pilatesinstruktör och hon tipsade mig om att hon skulle ha nybörjarkurser som börjar på onsdag om två veckor! Funderar på att testa! Vore kul att hitta "min" grej inom träning, förutom mina promenader! Pilates sägs ju stärka kroppen, hållningen, buk/bål.. precis vad jag behöver!Ska fundera allvarligt på saken.Nu ska jag se till att dricka mycket vatten! Viktigt, särskilt när man varit på massage...

Av grodis - 16 januari 2007 08:39

Redan igår kväll tilltog blåsten hemma hos oss och i natt har det stormat rejält. När jag åkte till jobbet imorse så fick jag hålla hårt i ratten på min lilla Nissan Micra för att inte den skulle åka av vägen. Läskigt.. :-/Dock blir jag glad när jag märker hur det blir allt ljusare ute, både på morgonen och på e.m Härligt! Vi går mot vår, så sakteliga! Mitten av januari är det ju och visst, det kommer säkert en rejäl köldknäpp snart.. men vi går åt rätt håll! Jag hoppas på snö och kallt till min födelsedag iallafall, man är ju inte januaribarn för inte... ;-)För en gångs skull önskar jag mig några saker till min födelsedag. Återkommer i frågan... *blinkar lite åt maken* ;-P

Ovido - Quiz & Flashcards