Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 19 januari 2007

Av grodis - 19 januari 2007 23:00

En myskväll... elden knastrar i braskaminen. Maken och katten i soffan, gäspandes.. Två glas rött vin (Chill Out.. gott!) Ätit tacos fast med pitabröd och en massa småplock.. gott... Slökollat på del 1:2 av Wallanderfilmen Brandvägg på SVT1. Jag gillar Henning Mankells filmer om Wallander och Rolf Lassgård är en suverän skådis om du frågar mig! Vet inte när del 2 är, men ska försöka att komma ihåg att se den, för jag vill ju inte missa upplösningen!En lugn och skön kväll. Precis vad jag/vi behövde. Strax dags att gå och sova. En tidig morgon imorgon, för vi har mycket att göra i helgen. Vårt hem ska förberedas och städas inför måndagens hembesök av våra hemutredare. Känns inte alls nervöst och jag skulle kunna släppa in dem här och nu, men ni vet vad jag menar... En skön känsla att ha rent och undanplockat hemma... ;-)Tänk, det är sista gången vi träffar dem på måndag! Iallafall i utredningssyfte. Sen är vi granskade och klara. Känns jätteskönt!Och vi har bestämt oss för en sak ikväll jag och maken: Fr o m NU ska vi lita på att detta kommer gå bra! Vi orkar inte älta och grubbla mer! Vi har lovat oss själva att våga hoppas och tro på att vi kommer bli föräldrar igen!Tack alla för att ni finns och sov så gott!

Av grodis - 19 januari 2007 09:35

ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN!!När jag vaknade i morse så var det vitt. Överallt vitt!Som jag har längtat efter denna snö och nu kom den så... Så vackert att det gör ont i hjärtat... så glad jag blir inombords. Så vitt... Äntligen vinter! Hänger fortfarande i... Förkylningen är under kontroll, men jag måste nog gå och köpa näsdroppar idag på lunchen så jag har ifall det blir täppt i helgen... Gick och la mig tidigare igår kväll och det känns skönt att ha fått någon timmes extra sömn. Och välbehövligt.Så är det fredag igen. Otroligt...Blir en lugn kväll hemma med maken. Mys i soffan och sprakande eld i braskaminen. Lite god mat och kanske något gott att dricka... Ser fram emot kvällen. Bara vara - tillsammans...

Ovido - Quiz & Flashcards