Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 januari 2007

Chill out...

Av grodis - 19 januari 2007 23:00

En myskväll... elden knastrar i braskaminen. Maken och katten i soffan, gäspandes.. Två glas rött vin (Chill Out.. gott!) Ätit tacos fast med pitabröd och en massa småplock.. gott... Slökollat på del 1:2 av Wallanderfilmen Brandvägg på SVT1. Jag gillar Henning Mankells filmer om Wallander och Rolf Lassgård är en suverän skådis om du frågar mig! Vet inte när del 2 är, men ska försöka att komma ihåg att se den, för jag vill ju inte missa upplösningen!En lugn och skön kväll. Precis vad jag/vi behövde. Strax dags att gå och sova. En tidig morgon imorgon, för vi har mycket att göra i helgen. Vårt hem ska förberedas och städas inför måndagens hembesök av våra hemutredare. Känns inte alls nervöst och jag skulle kunna släppa in dem här och nu, men ni vet vad jag menar... En skön känsla att ha rent och undanplockat hemma... ;-)Tänk, det är sista gången vi träffar dem på måndag! Iallafall i utredningssyfte. Sen är vi granskade och klara. Känns jätteskönt!Och vi har bestämt oss för en sak ikväll jag och maken: Fr o m NU ska vi lita på att detta kommer gå bra! Vi orkar inte älta och grubbla mer! Vi har lovat oss själva att våga hoppas och tro på att vi kommer bli föräldrar igen!Tack alla för att ni finns och sov så gott!

 
 
Ingen bild

systerA

19 januari 2007 23:13

Vännen! Del 2 går nästa fredag, samma tid antar jag ;)! Låter som en mysig kväll.

Kram A

 
Ingen bild

Anonym denna gång

20 januari 2007 13:13

Jag ska hålla min ena tumme stenhårt för er!(Två tummar betyder otur har jag lärt mig...) Vi är också i en sådan sitts att vi MÅSTE tro att det ska gå bra.

 
Manne

Manne

20 januari 2007 17:29

Så bra,
att ni beslutat er för att inte älta och oroa Er. Det gör ni rätt i, det kommer att gå vägen!

Slappna av ordentligt i varandras famnar ikväll, vin och småsnacks, ostbitar o saltapinnar.

Mås!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

20 januari 2007 18:07

låter som en bra plan att se positivt på framtiden! det KOMMER gå bra :o) och visst är brandvägg riktigt spännande?!! har läst boken.. spännande!!
Stora Kramar från Sophie och Max

http://sophie.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

20 januari 2007 18:08

ps, riktigt avid på vinet måste jag säga.. Chill out är massa gott!!
*nöjer mig med min godispåse*

http://sophie.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

20 januari 2007 18:48

Bara så du vet, så har vi just den filmen på dvd. Så skulle ni missa så finns del 2 att kika på ändå. Bara att låna! :)

http://sedlacek.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards