Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 21 januari 2007

Av grodis - 21 januari 2007 22:28

Nu är vårt hus så fint. Nystädat och undanplockat. Skönt!Men det känns i ryggarna våra, vi har kämpat hårt idag jag och maken... Så skönt att bara slappna av nu. Nyduschade och fulla av förväntan inför morgondagens sista möte med våra hemutredare, åtminstone i "utredningssyfte"... Känns lite konstigt också för det har ju gått så fort?! Och ändå har vi haft 3 veckors uppehåll över jul- och nyårshelgen... Ska bli spännande att se vad de säger imorgon. Om E har kommit långt med sin beskrivning om oss... Landskapet utanför är så vackert så det gör ont. Tyvärr har jag inte hunnit vara ute någonting i helgen, men när jag slängde sopor tidigare ikväll gick jag en runda runt på tomten och bara njöt. Himlen var stjärnklar och en månskära lyste på himlen... Nu ska jag gå och försöka sova, vilket jag tror inte blir några som helst problem efter denna helg..Kram på er alla och godnatt!TACK för alla goa kommentarer, ni är underbara!

Av grodis - 21 januari 2007 11:08

Wow.Det har verkligen kommit 2 decimeter snö, MINST!T V Å D E C I M E T E R!Fatta vilken tur vi har då med en jätteomtänksam och snäll granne som just i detta nu sitter på sin lilla traktor med plog på och som plogar vår lååååånga och breda gång upp mot huset?! Det sparar oss ett par timmars skottande kan jag säga, även om vi har mycket snö kvar att skotta på andra ställen... = träning! Fatta vad det gör med en människa som mig - som älskar snö och vinter och som längtat hela långa "vintern" på detta. Och nu äntligen kommer den! Man blir ju som barn på nytt!Synd att man måste vara inne och städa idag.. Annars hade jag nog fyllt gräsmattan med snöänglar...

Av grodis - 21 januari 2007 00:59

Satt och slökollade på en film på TV4 "Tillfällig fru sökes" tror jag den hette, då det plötsligt knackade på dörren. Det är INTE vanligt här hemma hos oss, och särskilt inte en lördag kväll, och särskilt INTE i snöstorm! Det var Lollo, mamma till Oliver som jag nämnt ett flertal gånger tidigare. Jättemysigt med lite sällskap och vi mös under varsin pläd i soffan och pratade om livet - i stort och smått.Tack Lollo för trevligt sällskap och hoppas du hittade hem i mörkret och snöyran! *kram*

Ovido - Quiz & Flashcards