Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 januari 2007

Goda grannar....

Av grodis - 21 januari 2007 11:08

Wow.Det har verkligen kommit 2 decimeter snö, MINST!T V Å D E C I M E T E R!Fatta vilken tur vi har då med en jätteomtänksam och snäll granne som just i detta nu sitter på sin lilla traktor med plog på och som plogar vår lååååånga och breda gång upp mot huset?! Det sparar oss ett par timmars skottande kan jag säga, även om vi har mycket snö kvar att skotta på andra ställen... = träning! Fatta vad det gör med en människa som mig - som älskar snö och vinter och som längtat hela långa "vintern" på detta. Och nu äntligen kommer den! Man blir ju som barn på nytt!Synd att man måste vara inne och städa idag.. Annars hade jag nog fyllt gräsmattan med snöänglar...

 
 
Tess

Tess

21 januari 2007 13:07

Jag som trodde att jag inte ens gillade snö tycker ju att detta är helt underbart :) Det bilr ju så ljust och härligt och så vackert!! Gå du ut och gör några snöänglar också, det är ju så fint. Jag måste nog åka och köpa vinterställ och skor, efter att ha bott i skåne så pass länge har jag inga tjocka skor och inga tjocka kläder ...

http://www.malika.se

 
UlricafrCybern

UlricafrCybern

21 januari 2007 13:08

Åh vad skönt med en till som gillar snön och att göra snöänglar. Jag har saknat vintern så och äntligen kom den!!!
Lycka till inför morgondagen. Det kommer att gå kanon, det är jag övertygad om.

Kram

http://tvillingmamman.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

21 januari 2007 15:29

Härligt!!

Här är det femton centimeter...och det kommer säkert mera!

Härligt för ljuset, som vi verkligen behöver.

Passa på och njut Grodis..;)

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

21 januari 2007 18:38

Och vi behöver inte ta tåget till Bålsta.. ;-) Idag har vi åkt pulka (jag tror att mamman och pappan tyckte just det var roligast) och Leia tyckte det var FANTASTISKT roligt att gå omkring i snön. Vi har också fått två decimeter och jag hoppas så innerligt att det får ligga kvar ett tag nu.

All lycka imorgon, jag vet ju att det kommer gå bra men jag håller tummarna för säkerhets skull.

kram!

 
Elin

Elin

21 januari 2007 22:15

Åhh, jag älskar också snön som kommit! Det är ljust och alldeles underbart vinterväder. Låt det stanna! :)

Önskar varmt LYCKA TILL inför mötet imorgon. Vi kanske kan luncha nån dag snart? Kramis!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

22 januari 2007 09:00

Tess>>Blev inga snöänglar igår, bara i mina drömmar.. ;-) Hoppas du hittade några vinterkläder, det går väl att göra riktiga fynd nu?! Kram!

Ulrica>> Ja, kan det bli bättre än så här?! Underbart och jag hoppas jag kommer ut idag efter hembesöket och får gå lite i vår vackra natur och höra snön knarra under skorna! Kram och tack snälla du!

Manne>>Njuter för fulla muggar! *lovar* Svårt att koncentrera sig på jobbet då jag bara vill titta ut på det vackra landskapet... ;-)

solna-madde>>Tssss.. härligt! Förstår att Leia måste tycka det är jättespännande och roligt med snö! Hoppas det får ligga kvar läääänge, till slutet av februari iallafall.. eller mitten av mars också förresten! ;-) Kram och tack min stöttevän!

Elin>>Ja, det är underbart och jag hoppas verkligen att detta får ligga kvar nu.
Önskar dig lycka till IDAG också och hoppas det går finfint på nya arbetsplatsen och att du kommer trivas! Klart vi ska luncha, bara att hojta! KRAM och TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards