Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 januari 2007

Så nervös...

Av grodis - 11 januari 2007 09:04

Usch, idag gäller det... Idag ska vi iväg på den där läkarundersökningen som jag skrivit om ett flertal gånger... Den jag byggt upp en skräckbild av, trots att jag fått höra från flera håll att jag inte behöver oroa mig, så kan jag inte slappna av förrän det är klart. Förrän jag har ett OK på läkarintyget. För har jag/vi det, så är vi (nog) i hamn...Följande ska läkaren gå igenom/undersöka idag:(kryssa JA/NEJ)- Gulsot- Hudsjukdom- Ögon-/Öronsjukdom- Kronisk ledsjukdom- Kroniskt ryggbesvär/ischias- Allergisk sjukdom- Hjärt-/Kärlsjukdom- Lungsjukdom- Sjukdom i bukorgan- Njursjukdom- Sockersjuka- Struma eller annan endokrin sjukdom- Tuberkulös sjukdom- Psykisk sjukdom eller rubbning- Organisk nervsjukdom- Annan långvarig eller allvarlig sjukdom- Svårare fysiskt handikappTillståndet vid undersökning:- Kroppskonstitution, allmäntillstånd- Munhåla, näsa, svalg, stämman, talet, tandstatus- Sköldkörtel- Cirkulationsorgan- Andningsorgan- Bukorgan- Hållning- och rörelseorgan- HIV-test- Urin: Äggvita/Socker- Blodtryck- Längd- Vikt- Synskärpa (med och utan korrektion)- Hörsel (visksamtal, samtalsstämma)Herrejösses.. vilken lista...Nåväl, jag måste försöka slappna av.. om inte annat för att blodtrycket inte ska bli skyhögt av nervositeten.... Nu är det dags för lite frukost: fruktsallad och en kopp kaffe... och vatten, vatten, vatten...KRAM på er alla!

 
 
Ingen bild

Elinen

11 januari 2007 09:39

Hej, har precis hittat till din blog. Fastnade för att du skriver så öppet och ärligt. *imponerad*
Nu håller jag alla fingrar och tår jag har för dig/er på undersökningen.

 
Ingen bild

Grodis

11 januari 2007 10:10

Elinen>> Kul att du hittat hit och gillar det jag skriver! :-) Tack snälla du, alla fingrar och tår behövs!

 
Ingen bild

Fixo

11 januari 2007 10:48

Hej gumman,

Lycka till med undersökningen! Om du tar några av de opassande undisarna så kanske han inte är lika sträng? ;-) Kram

 
Pinse

Pinse

11 januari 2007 10:49

Det kommer att gå så bra så! Håller tummarna. Kram

http://pinse.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

11 januari 2007 11:20

Lugn, klart att ni fixar detta.

Slappna av?
Blunda, andas och plocka fram bilderna från den strömlösa morgonen, tysnaden och levande ljus.

Håller tummar, fingrar, tår, armar och en kanna vatten...

Kram!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

11 januari 2007 11:31

Fixo> Heheh.. ja, det kanske jag borde gjort.. lite stringisar eller så... (finns knappt i min byrå...) TACK min vän! KRAM!

Pinse>> Hoppas du har rätt. Tusen tack! KRAM!

Manne>> *häller upp ett stort glas vatten och dricker upp... blundar.. andas...* Ska meditera på tåget upp... eller sova en stund... sen trevlig fika med nätkompis innan som säkert kommer skingra min oro.

Tack snälla och kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards