Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 3 januari 2007

Ska jag skratta eller gråta..?

Av grodis - 3 januari 2007 13:54

Nu är jag tillbaka till jobbet efter besöket hos vårdcentralen. Fick lämna ett nytt hb-prov idag med hjälp av ett enkelt stick i fingret och sen sätta mig ner i väntrummet en liten stund. Det tog ca 5 minuter sen ropade läkaren upp mitt namn återigen och vi gick in i hennes rum.Hon pekade på skärmen och jag såg sifforna.....153....!!!!!Hon sa sedan lugnt: "De MÅSTE helt enkelt vänt på siffrorna på akuten på ditt hb-värde förut. Du måste haft 150 och inte 105 den dagen. Du kan omöjligt ökat från 105 till 153 på så få dagar."Så summa summarum; Jag är frisk som en nötkärna! SKÖNT! Men... faktum kvarstår att jag är sjukligt trött och fortfarande kan sova hur mycket som helst... men det är väl "bara" vinterns fel. Känns jätteskönt att veta att jag har toppenvärde utan minsta tillskott på järn/vitaminer och vad jag nu ska göra med min blutsaft + c-vitaminer som jag köpte igår vet jag inte? ;-)En sak till; Anmälde mig som intresserad av att gå med i deras "Överviktsgrupp" som tydligen finns där på Vårdcentralen. Det är tydligen en grupp som träffas 1 gång/månad under ledning av en dietist och så får man råd och tips och sen får man väga sig och ta en del prover för att kolla så att allt är OK.Jag kommer få ett samtal från VC framöver (förhoppningsvis..) och så får vi se vad det leder till. Känns jättespännande!

 
 
Ina

Ina

3 januari 2007 15:08

Vad SKÖNT att du är frisk. Och du... "bara" vinterns fel vet jag inte... All stress du levt under de senaste åren räcker och blir över för att sänka ett helt fotbollslag!?

Det är ju så många faktorer som spelar in... Äter man "fel" blir man tröttare, går man upp i vikt blir man tröttare, stress blir man tröttare av och mitt i den snurren ska man få stopp och ändra riktning - då blir man ju tröttare igen. Ni lever med saknaden efter Victor, ni har kämpat så mycket med att ge honom syskon - nu är det inom räckhåll... klart du blir trött!!

Lyssna på kroppen och vila, titta på dina mål för v 1 och hur du tänker inför det kommande året. När du summerar 2007 kommer du inte bara att ha firat ett roligt nyår igen; du kommer att vara PIGG och MÅ BRA I DIG SJÄLV igen!! Det är jag säker på - det är DIN TUR nu!

http://inatankar.blogspot.com

 
Magda

Magda

3 januari 2007 16:12

Vad skönt att allt såg bra ut! Men vilken miss av dom att vända på siffrorna, o vad onödigt för dig att gå orolig så länge.

Välda fin sida du har fått, o du är jättefin på bilden.

http://magda.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

3 januari 2007 16:13

Vad härligt att det inte var fel på hb-värdet!! Det finns ju många anledningar till att man är trött och att du är det just nu är inget konstigt. Ta hand om dig! Nu kan du åtminstone slappna av i oron att det skulle vara fel på hb-t. KRAM!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

3 januari 2007 16:26

Ina>>Tänk, du har så rätt och tänker SÅ mycket längre än jag själv gör och borde göra... TACK! Jag hoppas kunna summera år 2007 till ett av de bästa i mitt liv, på flera plan! :-D STOR KRAM!

Magda>> Ja, det var klantigt av dem, men jag orkar inte ödsla energi på att vara sur på det också.. ;-) Bättre att det var åt det hållet än tvärtom... hehe... Gulliga du, tack! Kram!

Elin>> Ja, jätteskönt! Ska ut och lufta huvudet ikväll med en skön promenad. Pannlampa och reflexer på! ;-) Tack! Kram!

 
Ingen bild

Linda

3 januari 2007 17:39

Å gud så skönt att de tagit fel på siffrorna, rackarns bra värde du fick helt plötsligt:) Kanon

 
Ingen bild

Petra

3 januari 2007 21:06

Sjukvården...say no more...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards