Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 3 januari 2007

Månskenspromenad...

Av grodis - 3 januari 2007 20:34

När jag kom hem idag bestämde jag mig för att gå en promenad runt ön där vi bor. Först tänkte jag bara ta "lilla rundan" på ca 2 km, men när jag väl kom iväg och upptäckte hur fantastiskt skönt det var att gå och hur vackert det var att gå i skenet av månljus beslutade jag mig snart för att gå "stora rundan" på 3,3 km istället. Ute var det alldeles tyst och stilla, och när jag kom runt på andra sidan ön stannade jag och undrade vad det var som lät? Det visade sig vara "klirret" av iskristaller som bildades på Mälarens vatten. Vilket häftigt ljud! Promenaden tog säkert längre tid än vanligt att gå, men det gör inget. Ikväll var det frisk luft och lugn och ro som jag ville åt och det lyckades jag få.Och mycket mer än så... jag fick en underbart vacker månskenspromenad.

 
 
Arletta

Arletta

3 januari 2007 21:32

Det låter idylliskt. Hoppas att du snart kan göra dina promenader med en liten krabat. Längtar tills du skriker ut ordet Barnbesked!, även om jag vet att det tar ett litet tag till tills dess. Jag kommer att följa dig under hela den tiden och länge länge till.

Måste också skriva att du är så hgimla söt på bilden till höger!

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

Soff

3 januari 2007 21:40

Åh nu blev jag glad tjejen, vad härligt att du tog dig ut. Och att du dessutom beslöt dig för att ta varvet runt ön var ju toppen. Sen om det tog lång tid och så spelar INGEN roll alls. Du gick ut och gick, trotts mörker och kyla. Är så stolt över dig. Jag hoppas du nu får en lång skön sömn inatt och att du kan slappna av och känna dig helt nöjd med dig själv - det skulle jag ha gjort.

KRAMAR I MASSOR
Sophie

 
Ingen bild

Grodis

4 januari 2007 10:04

Arletta>>Det var idylliskt igår kväll och jag är jätteglad att jag tog mig ut! :-) Längtar gör jag med.. och jag funderar ofta på hur jag ska "SKRIKA UT" beskedet... ;-D Ingen ska kunna missa det iallafall, var så säker...

TACK, vad söt du är! *glad* Det var en väldigt trevlig festkväll i februari 2006... ;-)

Soff>>Tack vännen! Ja, det känns toppen och jag är jätteglad att jag tog mig ut. Fick en fantastisk fin promenad och det var inte alls så mörkt och hemskt i o m månen... :-) KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards