Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 5 januari 2007

En riktigt skön dag!

Av grodis - 5 januari 2007 22:57

Idag på min lediga fredag sov jag länge. Lite för länge, men det var pga att jag somnade om... Men oj så skönt det var! När jag gick upp sken solen starkt in genom fönstrena och jag åt en lugn grötfrukost och läste tidningen i lugn och ro. Maken, som också bestämt sig för ledighet, satt vid datorn och jobbade lite och när jag ätit frukosten klart så klädde vi på oss och gick en lång skön promenad i solen tillsammans. Jättemysigt och skönt!När vi kom tillbaka hem satte jag mig och planerade mat för minst en vecka framåt, och nu ska det bli BRA och GI-inspirerad mat i vårt hem framöver! Nu har jag dessutom gått promenader 4 dagar av 4 och känner mig riktigt nöjd över mig själv vad gäller det! Nu är kylskåpet fullt med mat och makens haka hängde ner i golvet när jag kom hem med 3 fullproppade pappkassar med nyttigheter. *hehe*På eftermiddagen åkte jag in till ett köpcentrum som ligger utanför city och kollade gardiner till makens bror. Jag hittade ett par på jättesnyggt mönstrade tills hans vardagsrum på Mio (se bilden) och de kommer bli kanon i hans vardagsrum till mullvadsolivfärgade soffan han har! I köket får han benvita enkla paneler. Imorgon ska jag sy av dem till rätt längd och sen åka hem till honom och göra fint medans han är med maken och deras far i nya båtskjulet och fixar. Kul att kunnna hjälpa till och inredning är ju SÅ KUL! Jag hoppas M blir nöjd!Ikväll har vi ätit gott. Det blev "couscous med sting" efter tips av Sophie och det smakade smaskens! Sen lite TV-koll i soffan i form av Tusenbröder III, riktigt bra serie!Nu sitter jag och slappar en stund framför datorn med en liten mugg glögg, nyduschad och allmänt nöjd med livet!

 
 
Ina

Ina

5 januari 2007 23:41

Sådana dagar behöver du! Samla dem på hög, så du har att ta av när det känns... mindre bra. Kram!

http://inatankar.blogspot.com

 
robert

robert

6 januari 2007 10:13

Vilket engagemang, någonsin intresserat dig för vintagemöbler?
:r

http://bendrik.blogg.se

 
Ingen bild

Grodis

6 januari 2007 11:58

Ina>>Ja, det ska jag försöka göra. "Må-bra-lagret" behöver verkligen fyllas på. Stor kram!

Robert>>Är det något jag tycker om så är det att finnas till för nära och kära, särskilt när det gäller roliga saker som att sy gardiner och inreda. ;-) Makens bror är nämligen nybliven singel och det är tämligen tomt hemma hos honom och han har bett om hjälp, och jag är inte sen att tacka JA! Kollade din hemsida och vintagemöbler är ju så snygga! Vilket roligt jobb du har! Tror minsann att vi har en Tevagn av Josef Frank här hemma!? Äsch, jag skriver på din sida istället annars ser du inte detta ju....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards