Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 januari 2007

Strömlöst...

Av grodis - 10 januari 2007 08:31

När väckarklockan (mobilen) ringde imorse tänkte jag inte så mycket på mörkret. Men när jag till slut masade mig upp ur sängen vid 07:15 och skulle tända lampan förstod jag.. vi har ingen ström!Blåsten, som varit otroligt stark igår kväll/natt, har tagit strömmen för oss och många andra (närmare 1500 hushåll) och jag och maken sprang runt som trötta små mullvadar och tände lite ljus hemma så vi kunde se någonting alls. Vilken tur att jag inte skulle sminka mig... ;-)Det är inte klokt vad vi har det bra egentligen. Vi vaknar, tänder en lampa, går upp, spolar i kranen/toaletten/duschen, öppnar vårt kylskåp och tar det vi vill/behöver ha... Allt detta är liksom bara så SJÄLVKLART för oss. Såna här saker är helt normala för oss nordbor. Och vi tar det för givet.Fan vad vi har det bra - egentligen.

 
 
Ingen bild

Emma

10 januari 2007 08:40

Fast vi har ju andra bekymmer istället! :-)

 
Elin

Elin

10 januari 2007 09:43

Visst har vi det bra i Sverige och i västvärlden. Så bra så man nästan glömmer bort det.
Härligt att det gick så bra igår!! Det är så spännande att få följa med på er resa, som är så lika men annorlunda.
Coolt med kissen förresten, tänk om man kunde ha en? Guuuuud, så jag saknar Sofi. Varje dag. KRAM på dig!

http://sedlacek.se

 
Manne

Manne

10 januari 2007 10:47

Ja, har vi inte det - egentligen....

*ler lite åt just det ordet*

http://one2many.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

10 januari 2007 10:48

Jag tycker att det är lite mysigt med strömavbrott. Fast bara ett litet tag o om det inte är för kallt ute. Minns en gång när det var 37 minus o strömmen gick. Då var det inte så mysigt.

Hoppas att ögat är bättre o jag tror att din sambo ger dig en kattunge i present om du önskar dig den av honom. :)
Själv fyller jag år imorgon o har önskat mig en ny baddräkt. Men tyvärr inte hittat någon som passar, o hur kul är det att prova en baddräkt mitt i vintern när man är som blekast? :)

http://magda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

10 januari 2007 11:21

Emma>>Jo, det kanske är sant. Men i mångt och mycket har vi det väldans bra här i Sverige. :-)

Elin>> Förstår att du saknar Sofi.. Har du fått någon rapport om hur hon mår hos nya matten? Funderar på att åka och kolla till de 2 små liven ikväll.. ;-) KRAM och tack! PS. Har du fått min inbjudan..? DS.

Manne>> *nickar bara* :-)

Magda>> Ja, det kan jag hålla med om att det är.. för ett litet tag. Vi har ju braskamin också om det skulle vara kallt.. :-)
Ögat är jättemycket bättre idag, tack! Jag ska försöka önska mig en i födelsedagspresent.. Drömma kan man ju... ;-)
Grattis i förskott får jag säga då! Hoppas du hittar någon baddräkt om inte nu så framåt vårkanten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards