Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 januari 2007

Glädjetjut!!

Av grodis - 22 januari 2007 19:14

Alltså... vart ska jag börja?! Hur ska jag skriva?Hur ska jag få ihop mina tankar och få ned dem på pränt?!Vi är så överlyckliga här hemma nu. VI HAR FÅTT MUNTLIGT MEDGIVANDE!!!Alla orosmoln är borta, väck, kaputt!Jag tänker inte berätta om det moln som var heller... *lipar* ;-)Vi är på väg att bli 2-barnsföräldrar!Vår utredning är snart färdigskriven och vi kommer få läsa igenom den om någon vecka och ändra om vi tycker att det behövs någonstans och sen kommer vårt ärende komma upp i nämnden i februari!Den oro som kom upp förra gången är löst. Nemas problemas! Det är INGET att oroa sig för längre. Det är borta. Puts väck. Tyvärr har vi ingen riktig champagne här hemma att lägga på kylning, men det kommer vi köpa så vi har hemma när vi fått medgivandet på pränt från nämnden i februari. ;-))Hör ni? Jag vågar... jag vågar tro!Jag vet innerst inne nu att vi kommer bli godkända. Det bara ÄR så. Det kommer ordna sig. Vi kommer bli föräldrar igen!Hemutredarna kom inte förrän 15.45, alltså en halvtimme sena. Jag hann bli så orolig att jag ringde en kollega till dem och efterlyste dem och blev lätt svettig när jag hörde att de knappat ut sig för "Tjänsteresa t o m 24/1". Men kollegan bekräftade att det stod "Hembesök" på tavlan och strax därefter körde deras bil upp på vår uppfart. De sa att det varit lite längre än vad de trott. Sen var det ju riktigt vinterväglag också vilket bidrog till förseningen. Puh....Vi gick runt lite i huset och vi berättade om vår renovering som vi genomfört och kommande inplanerade renoveringar. Badrummet, som jag handlat nya handdukar + duschdraperi + badrumsmatta för 1000:- till, kikade de inte ens in i... *s* Vi pratade barnomsorg, barn på området och lekplatser inom ett inte allt för långt avstånd. Sen tog de själva upp detta underbara; Att de undersökt "saken" vidare och funnit att det inte är några som helst problem! Underbart!!!! Jag var gråtfärdig där kan jag säga....Vi satt vid vårt matsalsbord i vardagsrummet och drack kaffe och åt mörk choklad och hade väldigt trevligt tillsammans. Inga papper framme på borden ens!? När de gick så kramades vi för första gången. Jag kände att jag ville det. Handskakning nu kändes för litet. Det blev innerliga varma kramar...Efteråt kramades jag och maken länge och småfnissade och våra ögon möttes. Vi bara log. Sen fick han "spel" och drog iväg med mig på en långpromenad. På med allehanda kläder, för det var ju trots allt -10 grader, och ut i friska luften. Pulsade i djupsnön till det som på sommaren är badstranden och badviken och maken testade isen som hunnit lägga sig där, och till hans stora glädje så höll den! :-DMånskära och stjärnklart på himlen. Solen hade gått ner för någon timme sen och lämnat en brinnande himmel i cerise och en knallblå färg. Så läckert! Vi gick hand i hand hemåt igen och lagade god 2-rätters middag tillsammans och skålade med varsin drink innan maten...Nu bara ÄR vi. Och ler.Och försöker ta in att vi kommit en bra bit på väg. Trots att det såg lite oroligt ut för några dagar sen. Det är bortblåst idag. Helt och hållet.Vi har fått medgivande.*ryser och fäller en tår*

 
 
Ingen bild

Carolina (med barn från Bolivia)

22 januari 2007 19:36

Vad roligt GRATTIS. Det bara sprudlar om dig :-).

 
UlricafrCybern

UlricafrCybern

22 januari 2007 19:40

Åh vad jag ryser när jag läser om eran fantastiska eftermiddag. Både det positiva medgivande och den härliga efteråt. Det är ni väl värda!!!

Kramar!

http://tvillingmamman

 
Sassa

Sassa

22 januari 2007 19:43

Gums.. I just knew it!! :-D Ni är ju liksom det perfekta föräldramaterialet.. och det finns ingen annan väg än den som leder till barn för er. GRATTIS - våga gläds ordentligt och man får fira med champagne flera gånger! :-D

kram

http://www.wallskog.blogg.se

 
Ingen bild

sophie79

22 januari 2007 19:47

Nu rinner tårarna i floder här... enormt massa GRATTIS till detta stora delmål...
Ha det gott och Massa kramar!!!

 
Ingen bild

Grynet

22 januari 2007 19:50

Jag meeeed! Jag ryser också och fäller en tår! Kram, kram, kram!! Så underbara nyheter! Bra att du äntligen vågar TRO! För Ni är verkligen en god bit på väg mot Viktors syskon! Hurra :-)

Bamsekram från Grynet!

 
Ingen bild

Carina29

22 januari 2007 20:12

*hulkar* Supergrattis och massor av kramar till er! Är så glad för eran skull!

 
applecore

applecore

22 januari 2007 20:13

Yes! Många, många grattiskramar! Nu börjar det roliga; att vänta barn :-) Kram /Helena

http://applecore72.blogspot.com

 
Ingen bild

SaltaSally

22 januari 2007 20:17

Grattis grattis grattis!
Här sitter SaltaSally på andra sidan vattnet och gläds med er.

 
Manne

Manne

22 januari 2007 20:20

Men sa jag inte det??


Jättegrattis till er båda. Krama honom från mig också.
Nu blev jag alldeles kärlekskrank av lycka....

Kramavarann, mys, fira, slappna av ta vara på tiden med varandra på bästa sätt.

Varför inte lite snöänglar som vi får se....??

http://one2many.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

22 januari 2007 20:52

Jag som var täppt i näsan redan som det var, nu är jag totalt tjock och tårarna bara rinner (ska jag skvallra lite så kom mannen hit och läste och fällde en tår också ;).

Det är bara så rätt, alltihop. Klart att det skulle gå bra. Det bara är så. Viktors syskon är så redo att få lära känna sin mamma och pappa. Snart vännen, snart.

Jag följer med hela vägen. Lovar.

KRAM

http://www.malika,se

 
Ingen bild

M

22 januari 2007 21:05

GRATTIS! Har ju följt dig sedan ni miste Viktor och det är ju bara så underbart att läsa ditt sprudlande inlägg nu! GRATTIS!

 
Elin

Elin

22 januari 2007 21:28

Jag blir alldeles tårögd av glädje! Vilket underbart besked och så härligt inlägg att läsa. Stort grattis till er båda!! Nu är det bara väntan kvar, väntan på ert andra barn. Det blir så bra!!! Kramar!

http://sedlacek.se

 
Monica

Monica

22 januari 2007 21:37

Åh jag ryser när jag läser det du skrivit. HURRA vad roligt att det har gått vägen, jag blir så lycklig för er skull. kramar

http://barbamamma.blogg.se

 
Ingen bild

Linda med My

22 januari 2007 22:06

Vad kul för er!! Blir så glad för er skull!! Skickar en kram till både dig o J!

 
systerA

systerA

22 januari 2007 22:16

Åh vännen!!! Ryser.....så underbart! Ni måste vara ÖVERLYCKLIGA! 2-barnsföräldrar, wow.

KRAM Andrea

http://systera.blogg.se

 
Malet

Malet

22 januari 2007 22:22

GRATTIS!

http://www.malet.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

22 januari 2007 22:23

Jag ryser av glädje för er skull då jag läser ditt inlägg här.

Grattis grattis grattis!

http://didriksson.blogg.se

 
Pinse

Pinse

22 januari 2007 22:24

Grattis! Vad roligt, underbara nyheter! Kram

http://pinse.bloggagratis.se

 
mAGDA

mAGDA

22 januari 2007 22:27

Grattis så himla kul för er!!!! Jag blir så glad av att läsa det du skrivit.

Grattis än en gång!

http://magda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

22 januari 2007 22:37

TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
så in i bängen härligt tjohoooo

 
Ingen bild

Åsapåsa

22 januari 2007 22:51

*G*R*A*T*T*I*S*
Ni kommer att bli världens bästa föräldrar!
Tänk när ni kommer att få barnbesked och åka iväg och hämta ert barn.
Jag bara *R*Y*S*E*R*.

 
Helena

Helena

22 januari 2007 23:04

Nämen åh vad kul att läsa.Ett stort grattis till ert muntliga medgivande. Håller alla tummar för fortsatt framgång.Och ett stort grattis till Viktor på namnsdagen.

Kram Helena m ängeln Freja

http://www.nogg.se/kenzo

 
Anneli

Anneli

23 januari 2007 08:47

Grattis till er!!!!!!!! Ni kommer att bli världens bästa föräldrar.

http://tittmyrvagen25.blogg.se

 
Ingen bild

JoVi

23 januari 2007 08:50

Hej! Har hittat till din blogg via AFF (minns dock inte riktigt hur). Nu vill jag bara säga grattis! Vilken lycka :) Min bästa kompis väntar just i dagarna på barnbesked, så jag har verkligen fått följa både oro och glädje på vägen. Vilket land/vilka länder kommer ni att välja/ha möjlighet att adoptera ifrån? Lycka till! :)

 
Ingen bild

"E"

23 januari 2007 09:11

Grattis så vansinnigt mycket gumman!
Blir alldeles rörd!
KRAMAR I MASSOR!

 
Ingen bild

solna-madde

23 januari 2007 09:23

GRATTIS!!!!!!!!!! TJIHOOOOO VAD ROLIGT!!!
Bästa grodan, jag är så rörd, glad och varm när jag läser ditt inlägg. Äntligen lite flyt!
Hoppilihopp vad roligt! Och att ni hinner redan till februarimötet! Det är ju superbra! Hör med dem om ni kan tänkas få omedelbar justering (detta innebär att ni får medgivandet omedelbart på papper ist för att det ska justeras i efterhand = ca 1 vecka innan ni har det i handen). Nu ska här samlas papper och väntas barn!

stora varma kramar!

 
Clin

Clin

23 januari 2007 12:38

Och jag ryser och tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser!!!! Wow! Kan inte komma på något bra att skriva! Är så rörd och glad!

KRAAAAAAAAAM! :) C (ibland finns inga ord!!!)

http://vardagenmedmaja.blogspot.com

 
Tjatter

Tjatter

23 januari 2007 14:15

Jag ryser och får tårar i ögonen när jag läser det här inlägget - äntligen! Ni kommer att blir superbra föräldrar!

http://tjatter.wordpress.com

 
Magdalena

Magdalena

23 januari 2007 23:27

Grattis gumman!!!
Så underbart kul, vilken läsning. Såg framför mig hur lyckliga ni var efter mötet...
Kramar i massor

http://linnealiten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards