Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 30 januari 2007

Självplågeri på hög nivå...

Av grodis - 30 januari 2007 10:42

Att ha lite att göra på jobbet är varken kul eller bra.Inte för min syskonlängtan iallafall. Det blir lätt att man sitter och slösurfar och läser om barn på olika vis. Adoptionssidor. Sidor med underbara bilder på barn. Så underbara att längtan ibland känns ohållbar. Det kanske gör extra ont i hjärtat eftersom magen gör ONT idag pga det "månatliga"... Jag vet inte?Har inget speciellt att blogga om idag faktiskt. Dessutom är jag forfarande aptrött... *zzZZzz* Skulle väldigt gärna vara ledig idag istället och varit ute och fått en nypa frisk luft, det känns som om det skulle behövas. Tror minsann det får bli en prommis ikväll med nya iPod:en i öronen! Tvätta måste jag också göra, för det hanns aldrig med i helgen.Tjingeling!

 
 
Ingen bild

solna-madde

30 januari 2007 11:17

Självplågeri var ordet! Längtan är stor här också... fast väntetiden är längre.
Jag ska också ta mig ut på en promenad ikväll. Igår var jag på inspelning hela dagen (studio, minusgrader, massor med is).

kram på dig!

 
Manne

Manne

30 januari 2007 12:05

Men, Grodis!

Sluta upp med det där omedelbums. Det leder väl ingen vart?
Som min mentor en gång påpekade för mig...att boota sin självkänsla gör man genom att göra _bra_ saker för en själv...(fick som piska då jag tillfälligt surfat bort mig på dumheter och mådde efter det skit)

Nä, boosta egot genom att fundera på saker som ligger inom njutnings avstånd, som t.ex promenaden ikväll, vänskapsmötet igår, snön, ljuset...

Nu fick jag nog några tankar som kanske landar i ett inlägg.....

Kram på DIG iaf vännen.

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

clin

30 januari 2007 12:44

Vill önska dig grattis i efterskott! Det verkade som en toppenfödelsedag!

Kram kram C

 
Ingen bild

Grodis

30 januari 2007 13:39

solna-madde>>Men du vet. Ibland bara MÅSTE man, även om det gör ont av längtan.. Så det blir verkligt. Åh, inspelning? Vaddå för nåt? *nyfis* Har ni bestämt förresten.. du vet... ;-) Kram!

Manne>> F´låt. Men som jag skrev till madde så måste jag ibland. Längtan är positiv för mig. Iallafall för det mesta. Vill göra det lite "mer verkligt". Vill ha hemutredningen NU så vi kan läsa igenom och ändra om det behövs och bums skicka tillbaka den. Iofs har ju inte nämnden möte förrän 21 februari... Jag ska promenixa ikväll... till Pink tror jag minsann maken fixat! :-D Kram!

clin>>Tack så mycket! Ja, det var en toppenhelg på alla sätt! Utom bakishuvudet då... ;-P Kram!

 
Ingen bild

Tess m. Max och malte

30 januari 2007 15:58

Grodan,
Vet inte om du kommer ihåg mig men vi var med i samma ankomstgrupp 2002.
Följer er kamp mot syskon till Viktor och jag blir så glad när jag läser att det går framåt. Vet inte vad jag ska skriva men blir arg när jag läser om alla dumma kommentarer du fått, kan inte ens kommentera för vissa ord ska man inte skriva.
Längtar så efter att ni ska få ert efterlängtade barn och hoppas att vi snart får se en bild av dig, Jonas och ett barn i famnen.
Massor av kramar från Tess

 
Ingen bild

Grodis

31 januari 2007 09:22

Tess>>Hej på dig! Jag minns, men väldigt vagt numera. Tyvärr... Det börjar kännas längesen. Tänk att de små inte är så små längre, utan snart fyller 5 år! *gulp*
Jag blir rörd när någon från ankomstgruppen august -02 skriver. Det känns jätteskönt att veta att vi fortfarande finns i tankarna, värmer gott! TACK snälla du! Jag lovar att jag kommer komma in i sommarbarn -02 och berätta sen, om drygt något år till, att Viktor blivit storebror - äntligen! :-) Massor av kramar tillbaka och tusen tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards