Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 31 januari 2007

*gäspar*

Av grodis - 31 januari 2007 08:14

Jösses så trött jag är... Måste vara sviter efter helgen? Eller så börjar jag bli gammal, helt enkelt.Nåväl, det är SISTA januari idag! Vi går sakta men säkert mot ljusare tider och det märks varje dag, underbart! Jag ser fram emot våren i år, fast beslutsam att väga flera kilo mindre i maj/juni genom den där utmaningen jag ska börja med om ett par veckor. Jag SKA bara fixa den! Vore så skönt att bli av med 10 pannor till i maj... eller det blir vad det blir, men 10 kg vore underbart! Sen ska ju fler bort, men det tar jag då. Måste ha små delmål, annars blir det för tungt och oöverstigligt... Vet ju hur lätt jag har att ge upp. Tålamod noll. Fort ska det gå! Gärna 5 kg i veckan, eller nåt... Det kommer bli annorlunda denna gång. Det VET jag! Dels får jag ju personliga råd anpassad efter MIG och min kroppssammansättning. Läkare, kostrådgivare och t o m personlig tränare(!). Lägg till att jag dessutom kommer skriva på ett avtal när vi börjar den 14/2. Avtal. Det är allvar nu. Jag har så lätt att svika mig själv. Men vänner och avtal, det gör jag inte! Det är MIN tur att må bra nu. Så det så. MEN! Det är också bara jag själv som kan se till att jag kommer göra det. Så det så.

 
 
Manne

Manne

31 januari 2007 08:57

Du smittar mig med dina gäspar!

Allvarligt det blir med din resa.
Men du kommer att klara det, med slit och tårar, men det kommer att gå!!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mallsing

31 januari 2007 09:13

Blir så trött på mig själv....
Jag har skrivit två långa inlägg här på din blogg men har glömt att trycka på "skicka kommentar". Så nu vet ju inte du att jag sitter här och gråter och ler tillsammans med dig. Att jag skrev ett långt grattis på födelsedagen inlägg och att jag bara tycker du skriver så himla bra om allt. Suck.....
Marie jag läser här varje dag och följer er resa till att bli föräldrar hoppas du känner mina goda vibrationer och tumhållningar ända från Götet....
Vi åker till Vietnam på lördag och ska vara borta i 4 veckor. Om jag inte hittar ett internetcafe så får jag mycket att läsa ikapp när jag kommer hem : ))
Många kramar till dig från din vän i Göteborg Marianne
Ps dörren står alltid öppen om du är sugen på ett besök igen..... Nu ska jag trycka på....

 
Ingen bild

Grodis

31 januari 2007 09:17

Manne>>Sorry. Jag brukar också bli smittad av såna.. klassiskt.. *s* Sitter och dricker en stor mugg kaffe nu, får se om jag piggnar till lite. :-) Ja, det kommer inte bli lätt, det vet jag också. Men jag har bestämt mig. Det är NOG nu. Jag ska bli en pigg och söt mamma med barnvagn nästa sommar! :-D TACK!

mallsing>>Åh!!! Nu är det verkligen otäckt detta. För bara några minuter sen så tänkte jag på DIG! Längtar efter dig och såg en annons om att det går att åka till Gbg för bara 95:- numera!! Jag kommer så gärna längre fram i vår! Saknat dig enormt mycket och hoppas du och familjen mår bra nere i Götet. Åh, Vietnam?! Vad häftigt! Någon speciell anledning till att åka just dit? *nyfis* Var rädda om er! Är säker på att ni kommer få en underbar resa. :-) Jag finns kvar här när du är hemma igen.
Tack, tack, tack!! Och otroligt många varma kramar skickar jag bums till dig!

 
Tess

Tess

31 januari 2007 09:30

Sitter hemma och jobbar idag och oj va trött jag är jag också. Ska gå och göra en kopp te nu tror jag. Ska bli jätte spännande att få följa med även på din resa att förlora de kilon du inte längre vill ha. Men du ... en söt mamma kommer du ALLTID att vara :) KRAM

http://www.malika.se

 
Ingen bild

mallsing

31 januari 2007 09:44

Mariiiiieeee du ser mina goda tankar funkar :0)) Du kände det så starkt så att du i samma stund som jag skrev till dig tänkte du på mig *ler*. Vietnam åker vi till för att ha semester det verkar vara ett oerhört vackert land med vänliga människor, god mat och mycket spännande att se. Som Thailand men inte lika mycket tusister. Anders jobbar ju jämt på somrarna så vi får ta semester på vinter istället inte helt fel. Just nu har vi bara resfeber allihopa och vill komma iväg annars mår vi bara bra. Jag tycker absolut att du ska ta och komma hit en helg till våren *mysigt*. Vi bokar i en helg när jag kommer hem. Vill bara ändra på en sak jag skrev i mitt tidigare inlägg. Jag skrev att jag följer er resa till att bli föräldrar jag menar naturligtvis till att bli föräldrar igen. Tvåbarnsföräldrar. Jag har inte glömt lille Viktor din lilla guldprins med i samma ankomstgrupp som min Elvira. Det är han som nu äntligen ska bli storebror ***KRAMAR***
Nu trycker jag på.......

 
Ingen bild

Grodis

31 januari 2007 09:46

Tess>>Åh, vad skönt att kunna jobba hemifrån! *avis* HOppas du piggar på dig efter tekoppen! Här är det grått och trist idag, t o m plusgrader! *suckar* Vill att snön ska vara kvar ju! Tack söta du! ;-) KRAM

 
Ingen bild

Grodis

31 januari 2007 09:48

mallsing>>Ni kommer få en toppenresa det är jag säker på! vad härligt med 4 veckor i värmen! Ser fram emot att få höra om resan när ni kommer hem sen. Njut och må så jättegott och ta hand om varandra! Såklart ska vi boka in en helg när du kommit hem! :-D Ja, jag vet att du menade så, det är ingen fara vännen! Stooor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards